Re: Jak duza odleglosc w lokalnej sieci?

Autor: Marcin Dybowski (master007_at_poczta.fm)
Data: Sun 30 Jul 2000 - 16:28:28 MET DST

Użytkownik "PawelG" <pawel.galazka_at_zeksa.koszalin.pl> napisał w wiadomości
> spelnienia.

              Pozdrawiam :
> Pawel Galazka
> pawel.galazka_at_zeksa.koszalin.pl
>
> Hej , właśnie parę dni temu z kumplem postanowiliśmy założyć lan na dwa
kompy .
Kupiliśmy kabel (50 Omów oczywiście ) parkę terminatorów wtyczki BNC no i
zaczeliśmy się
brać do roboty . Przekopaliśmy 60 metrow ulicy ( piaszczysta) zeby nikt nie
miał do nas żalu że wieszamy
sobie kable a zwłaszcza Zakład energetyczny . Sprawdziliśmy kabel żarówka z
jednej strony z drugiej zasilacz .Zadziałało
byliśmy już prawie szczęśliwi . Zabraliśmy się do podłączenia wtyczek kiedy
u siebie dotknąłem kabla ( u kolegi był już podłączony ) i obudowy komputera
poczułem lekkie porażenie prądem . Kumpel który ma siec od 1996 r powiedział
że musimy mieć inne fazy . Powiedział zebym przekręcił przewód zasilający o
180 stopni i to powinno załatwić sprawe .
Mam pytania :
1.Jak wkoncu musimy podłączyć kompy abyśmy mieli taką samą fazę
2. Jak to zrobic nie kupujac dodatkowego sprzętu
3. Czy podłączenie kompów o różnych fazach może spowodowac jakieś
uszkodzenie w sprzęcie

Dodam ze nasze domy są podłączone do tego samego transformatora(nie wiem
czy ma to jakies znaczenie ?)

Aha jeszcze jedno jak mam dobrze uziemić kompy aby mnie nie poraziło