Re: HDD i bad blocki....

Autor: trsr (trsr_at_ch.onet.pl)
Data: Mon 03 Jul 2000 - 14:11:54 MET DST

> [...]
>scandiska". Wszedlem wiec do BIOSa - dalem auto, przy ustawieniach dysku i
>uruchomlem ponownie scandiska. Zaczal mi sprawdzac, to pokazal, ze zostalo
>jeszcze 4 godziny. Wiec wyszedlem z niego i zapodalem smartdrv
>10000 i uruchomilem Norton Disc Doctor pod dosa. Zaczal mi sprawdzac, -
>gdy doszedl do 70 % znalaz BAD BLOCKA i sie mnie pyta, czy zaznaczc go
>jako BAD, to ja dalem mu MARK, ale potem znalazl nastepnego i nastepnego i
>nastepnego, az tak zaznaczylem 220 MB ;-(( - przerwalem mu to sprawdzanie,
>bo sie wystraszylem, ze do konca dysku mi tak bedzie sprawdzal ;-(((

Pytanie #1 - czy dysk jest prawidlowo widziany (czy BIOS widzi rzeczywiscie
13 giga??? - bo moze nagle sie zbuntowal dysk i podaje ze ma 8 ;)...)

Pytanie #2 - ile partycji masz na dysku???
Jesli wiecej niz jedna, to na ktorej sa owe bledy??? (jesli nie jest to
ostatnia, to czy partycja 'za nia' tez ma te objawy czy dziala ok??), jesli
jedna lub ostatnia, to wroc do pytania #1....

>spowodowac takie bledy - ?virus? - jak je usunac?

widocznie zanik napiecia trafil na moment, kiedy dysk zapisywal wazne
dane.... nic innego nie pozostaje jak backup tego, co ocalalo (wazne
rzeczy). Jesli chcesz cos wiecej odzyskac (pod 'bad sectorami'), sprobuj WSP
ustawionego na odczyt 'po portach' i w trybie omijania tablic FAT (szczegoly
i instrukcja www.it.pw.edu.pl/~lysiak (zakladka stuff, pozycja wirtualny
system....)

Pozdrawiam