Re: IBM DeskStar 75 GXP DTLA?

Autor: Dentarg (dentarg_at_freebsd.lublin.pl)
Data: Sat 01 Jul 2000 - 13:43:29 MET DST

On Sat, 01 Jul 2000 08:40:47 GMT, darles_at_ceti.com.pl (DAREK) wrote:

>Tyle piszecie o szybkosci tego dysku w zwiazku z tym mam pytanie jak
>to jest w rzeczywistosci a nie w testach, bo te ostatnie wychodza mi
>juz bokiem, podam przyklad:
>HD Tach pokazuje mi sredni transfer 9 808 KB/s
na DTLA pokazuje 30600 sredni, a dysk pracuje w UDMA33 ..

>a gdy przegrywalem ze
>stoperem w reku caly Cash z Temporary Internet Files (okolo 100MB w
>malych pliczkach) to wyszlo mi 300 KB/s !!!!!!!
>Wiem ze co innego odczyt i zapis ale zeby az taka mizerota :-(((
Tu duzo zalezy od ustawien cache w windzie ... i od tego jaka
pojemnosc cache w dysku, ale 300kb to malo jednak IMHO ...
Chyba ze partycja bardzo sfragmentowana i np system swappowal wtedy ..

>Gdyby ktos pokusil sie na podobny test to ja pliki przegrywalem w
>obrebie tej samej partycji.
Trudno powtorzyc taki test, dlatego benchmarki sa dobrymi programami
do porownywania parametrow hdd, choc z rzeczywistascia ich wyniki nie
maja duzo wspolnego, to jakies wyobrazenie o predkosci dysku daja,
szczegolnie daja mozliwosc porownania z innym dyskiem ...

>Test wykonywalem tez na IBM ale DTTA 13.5GB
7200 czy 5400 ? ... AFAIR male dyski DTTA mialy 512kb cache ... ile ma
ten ? Jaki kontroler ?

pzdr,
Dentarg

--
Warcraft II page - http://hipokrates.am.lublin.pl/war2/
    Dentarg in Quake & Warcraft 2 | UIN: 15071179