Re: Podzial dysku 20.4 GB

Autor: Maciej Machacz (xenes_at_ds13.agh.edu.pl)
Data: Wed 28 Jun 2000 - 20:54:57 MET DST

igoR wrote:

> ma , bo wymyslic na tym Fat16 - to qpa smiechu
> a np. NTFS nie dosc , ze zaoszczedzi miejsce
> to umozliwi jeszcze kompresje
> (nie jeakies smieszne drivespace3 :-)))

No dobra, niech bedzie ma - jesli bierzemy pod uwage wielkosc clustrow
na dysku oraz o bezpieczenstwo. A co do kompresji to naprawde juz
baaaaaaaaaaardzo dawno temu (chyba z 8 lat) nie widzialem dysku/
partycji u kogos kto wykorzystywalby kompresje.

A zeby bylo smieszniej FAT16 jest szybszy od FAT32 ;-)

> tego tez nie napisales - a ja tylko z tego powodu robie partycje
> - tak zostawilbym "nieruszony" dysk

Nie napisalem, bo to juz sa mowiac krotko bardziej zaawansowane sfery...

> partycje systemowe nie padaja codziennie
> a dla bezpieczenstwa jest backup

Owszem, ale zawsze prosciej zbackupowac powiedzmy 2GB a nie 20GB -
chociazby norton ghostem. Nie mowie juz o przypadku kiedy padnie np.
cala partycja i nie bedzie gdzie przegrac odzyskiwanych danych
(nieumyslny format etc).

> a to ciekawoska :
> IMHO wiekszy dysk wolniej sie defragmentuje :-)
> (inna sprawa , ze to kolejny argument za NTFS ;-))

Uscislajac - im wieksza _partycja_ tym wolniej sie defragmentuje.

> swego czasu zabraklo mi miejsca na 2,5GB partycji C:
> co na to powiesz ? ( WinNT4)

Co na to powiem? Powiem ze wszystkie programy i inne tego typu smieci
musiales pchac na partycje systemowa, ja np. takiego Photshopa czy
Corela pcham na druga partycje - wlasnie takie cos a'la 4GB lub wiecej,
a na systwmowej trzymam tylko windowsa wraz dll'ami i innymi mniej
miejscozernymi smieciami.

--
Maciej Machacz
xenes_at_ds13.agh.edu.pl