Re: Jak odroznic zawieszenie komputera

Autor: Dariusz Flaga (NOSPAM.dflaga_at_elka.pw.edu.pl)
Data: Mon 19 Jun 2000 - 13:18:45 MET DST

[...]
> Właśnie - na tyle prostym, by bardzo łatwo było wznowić transmisję w przypadku
> przekłamań. Dane nie giną, bo są wysyłane do skutku.

Pod warunkiem, ze dopusza do tego kontroler klawiatury - ktory moze sie powiesic.
Jak juz wczesniej wpomnialem (ale chyba to wycioles z cytatu) zdarzaja sie takie
sytuacje, ze np. jest caly czas podniesiony clk.
A wtedy ZADNA dana Ci z klawiatury nie przeleci (nawet wymuszenie resetu przec ctr-alt-del).
(spotkales sie zapewne nie raz z taka sytuacja, ze np. Num-Lock sie nie daje przelaczyc...)

> Od żadnego urządzenia nie można wymagać pracy w warunkach do których nie było
> przeznaczone.

W 100% sie z Toba zgadzam, ale jeden sprzet dziala ok. w ciezszych warunkach, a
inny sie wiesza z byle czego - i jest to oczywiscie kwestia sporna.

> Zawinił sprzęt. Przyczyną jest wpływ otoczenia. Jeśli przekraczał wartości,
> które hardware powinien tolerować, to nie ma co winić hardware'u, tylko
> zapewnić maszynie właściwe parametry pracy. Gdy było inaczej, to należy
> zastanowić się nad ewentualną wymianą.

Ale dla mnie pojece "wartosci ktore hardware powinien tolerowac" jest malo precyzyjne.

[...]
> chociaż na pl.comp.os.advocacy jakiś czas temu pisano o serwerze zamkniętym na
> klucz w szafce wiszącej pod sufitem :-).

Metalowej szafie ?
Ale wydaje mi sie, ze to nie chodzilo o stabilnosc systemu (bo mam na codzien do czynienia
z duzymi maszynami np.Sun`a i sa one w stanie pracowac non-stop przez wiele lat bez zwisu...)
ale o ochrone e-m i mozliwosc wycieku (podsluchu elektromagnetycznego) przesylanych, czy tez
obrabianych na nim danych.

--
Pozdrawiam - Darek.