Re: Jak odroznic zawieszenie komputera

Autor: Izydor (izydorst_at_ikar.mps.com.pl)
Data: Sun 18 Jun 2000 - 17:54:13 MET DST

Aż tu nagle przychodzi Dariusz Flaga i mówi:

> Specyficznym, ale w sumie dosc prostym.

Właśnie - na tyle prostym, by bardzo łatwo było wznowić transmisję w przypadku
przekłamań. Dane nie giną, bo są wysyłane do skutku.

> Co prawda ich programy sa na tyle proste, ze jest niewielka mozliwosc strzelenia
> byka - jednakze ja mam na mysli przede wszystkim odpornosc i stabilnosc na skutek
> zajwisk zwenetrznych, ktorych skutki nie przypisywalbym bezposrednio do bledow
> sprzetowych, czy softwareowych.

Od żadnego urządzenia nie można wymagać pracy w warunkach do których nie było
przeznaczone.

> ok. z tym sie zgadzam.
> Ale pytanie pierwotne bylo jak poznac co zawinilo ???

Zawinił sprzęt. Przyczyną jest wpływ otoczenia. Jeśli przekraczał wartości,
które hardware powinien tolerować, to nie ma co winić hardware'u, tylko
zapewnić maszynie właściwe parametry pracy. Gdy było inaczej, to należy
zastanowić się nad ewentualną wymianą.

Przekłamany kod programu, który prowadzi do crashu to taki sam
strumień danych jak wejście programu. Tyle, że programy mają możliwość
sprawdzenia poprawności danych.

> Poza tym trudno trzymac komputer w 100% klatce F. z wlasnym zasilaniem, z dala od
> jakiegokolwiek promieniowania itd.
> Wiec nalezy sie takze liczyc z wplywem otoczenia, a nie jedynie ograniczac sie do
> bledow w hardwarze lub softwarze.

Tu dochodzimy do jednej z wielu paranoi jakie może wywołać komputer. Jeśli
ktoś chce być pewny, to musi odizolować komputer od otoczenia, co kilkanaście
godzin robić backup itd. Problem polega tylko na właściwych proporcjach,
chociaż na pl.comp.os.advocacy jakiś czas temu pisano o serwerze zamkniętym na
klucz w szafce wiszącej pod sufitem :-).

Izydor

--
Najlepsza sygnatura to brak sygnatury.