Re: Jak ułożyć dyski twarde na kablach IDE?

Autor: Piotr Kolodziejczyk (piotr_at_wnoz.us.edu.pl)
Data: Mon 19 Jun 2000 - 13:25:13 MET DST

Czesc,

Radoslaw Sokol wrote:
> Moja praktyka mówi co innego. Mam na przykład kanał IDE, na którym
> mam CD-ROM Asus 40x UDMA/33 oraz CD-ROM NEC 6x MWDMA-2. Oczywiście
> nie da się zmusić Asusa do pracy w UDMA, działa tylko w DMA. Jeżeli
> jest sam na kanale albo współdzieli go z urządzeniem UDMA, to nie
> ma problemu.
Hmm. Dwoch CD na jednej tasmie nie probowalem. Ale dzisiaj sprawdze jeszcze
hdd + cd-rom. Swoja droga, starsze modele cd sprawialy czasem duzo problemow.

> Ogólnie teoretycznie istnieje możliwość ustawienia DMA dla jednego
> dysku na kanale, ale lepiej tego unikać. Warunkiem jest taka sama
> częstotliwość taktowania (czyli np. PIO-4 i MWDMA-2), ale nawet w
> takim przypadku praca urządzenia w DMA _może_ zakończyć się błędami
> transmisji.
Czyli wspolpraca dysku UDMA/33 i PIO3 to zwykly przypadek?

> Ponadto wiele sterowników posiada możliwość włączania DMA na całym
> kanale. Np. sterowniki Intela, HP czy Microsoftu do Windows NT albo
> włączają DMA w całym kanale, albo nie są w stanie go aktywować.
> [...]
Ale stery m$ win98 pozwalaja na taka kombinacje - DMA master i PIO slave.

Pozdrawiam,
Piotr