Re: Re: Jak zainstalować Windows 98 i Windows NT 4.0 na

Autor: Krzysztof Bartoszak (krzysztof.bartoszak_at_put.poznan.pl)
Data: Tue 13 Jun 2000 - 10:42:36 MET DST

Dnia Wed, 7 Jun 2000 09:19:49 +0200, "Ziola"
<ziola_at_hades.t15.ds.pwr.wroc.pl> pisał(a):

>Spider <spider_at_interia.pl> wrote in message

>Witam
>
>1) Zrob 2 partycje
> - pierwsza fat32

Błąd: NT nie zainstaluje bootloadera na FAT32.

> - ntfs (albo bez formatu)
> uzyj fdisk, ewentulanie partition magic
> 2) zainstaluj na pierwszej partycji win98se
> 3) uruchom instalator winNT do instalacji wybierz druga partycje
>i/ewentualnie sformatuj ja na ntfs, a nastepinie zainstaluj na niej WinNT.
>
>Instalator NT doda ci bootmenagera, dzieki ktoremu przy starcie bedziesz
>mogl wybrac ktory system chcesz wczytac.
>
>Uwaga.
>Jesli posiadasz duzy dysk, bedziesz musial zrobic 3 partycje, poniewaz
>systemy opereacyjne nie lubia byc powyzej 1024 cylindra.

nie wiem jak Win98, ale NT sobie radzi - trzeba zastosować tylko
driver ATAPI od Service Pack'a 4.

>polecam:
>1 gb na win98
>500-1000 mb na winnt
>reszta na dane
>
>Dobrym rozwiazaniem jest tez zrobienie osobnej partycji na SWAP i to
>najlepiej w formacie fat16, poniewaz jest najszybszy.....

Moja recepta:

1. 10MB partycja startowa - FAT16
2. instalujesz Win98 na drugiej partycji (FAT32) *)
3. instalujesz WinNT na następnej partycji (NTFS)
4. partycja 64-256MB na SWAP-a dla NT
5. reszta dysku na dane/aplikacje
_____
*) u mnie NT nie chciał się instalować, gdy miał "przed sobą" FAT32,
więc miałem FAT16 - potworne straty na klastrze... :(

kB