Re: UDMA 66

Autor: Roger (roger_at_thunder.t4.ds.pwr.wroc.pl)
Data: Tue 13 Jun 2000 - 10:46:54 MET DST

"Janko" <janko5_at_priv4.onet.pl> wrote in message
> Witam
> Mam dysk 17 GB Seagate z obsluga UDMA66 i jest ona wlaczona, na plycie
ABIT
> BE6-2 na kontrolerze z UDMA 66 dysk ten jest o polowe wolniejszy niz
> polaczony ze standardowym kontrolerem i pracujacym na UDMA33 przy
wlaczonej
> w windowsie opcji DMA. W pierwszym ustawieniu opcja ta jest niedostepna.
Czy
> ktos wie jak nalezy skonfigurowac ten zestaw aby dysk chodzil na UDMA66.

Upewnij sie, ze :
1. Masz w biosie wlaczone UDMA
2. Dysk jest przelaczony na prace w UDMA66 programem od producenta
3. Dysk jest podlaczony do kontrolera ide 3 lub 4 za pomoca 80-zylowego
kalba koncowkami o odpowiednich kolorach.
4. Sciagnij najnowszy bios do plyty (rv) i drivery (1.251) i zainstaluj
5. Upewnij sie, ze bios HPT366 wykrywa dysk jako Mode 4 (UDMA 4)
6. Upewnij sie, ze na tej samej tasmie nie ma zadnych innych urzadzen,
ktore nie obsluguja UMDA66 (DVD, CD, CDR, inne dyski)
7. Kabel jest niepogiety i nieuszkodzony.
8. Wejdz do menadzera urzadzen i znajdz swoj dysk i sprawdz
opcje SCSI Disk (Disconnect, Sync data). Niektore dyski poprawnie
dzialaja z tymi opcjami wlaczonymi, ale wiekszosc nie.
9. Ustaw PNP OS na Disabled w biosie
10. Nie testuj dyskow Sisoft Sandra, jesli juz to wylacz opcje "disk cache".
Lepiej uzyj Winbench 99, HD Tach

Roger