Odp: Po co mi partycja Extended?

Autor: Pyrek (pyrekppp_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 07 Jun 2000 - 15:24:06 MET DST

Użytkownik Pszemol <Pszemol_at_PolBox.com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8hhb5r.3vudojr.1_at_pszemol.net...
> Bartosz Kiziukiewicz <kiziuk_at_alpha.net.pl> w artykule
news:725ojss4vm6tcm240jhi22vffde1hf0296_at_4ax.com pisze...

> Świetnie - tylko cena Partition Magica to dziś cena dysku 10Gb.
> Gdzie tu sens? Wolę kupić nowy dysk niż Partition Magic... :-)
> Poszukuję tańszego rozwiązania i nie jestem piratem. Możesz coś doradzić?

  Poszukaj wersji demo lub trial pqmagic'a !!!
  Miałem kiedyś wersją 3.0 w wersji trial (na 30 dni), ale nie pamiętam już
  skąd. Poza Partition Magic jest sporo innych takich programów !!!

> [...]
> przypadła partycji głównej dysku małego a E: dyskowi logicznemu na
> partycji rozszerzonej twardziela pierwszego - paranoja. Wszystkie
> programy, zainstalowane na E: przestały mi działać gdy wyciągnąłem
> dysk 540M. Paranoja do kwadratu - wyleczyłem się z partycjonowania
> dysków na całe życie! Nigdy więcej wielu partycji - tylko jedna, duża!
> Mądrość polega właśnie na tym, aby nie robić tych samych błędów dwa razy.
> Ja się już naczyłem, dostałem swoją lekcję i nigdy nie podzielę już dysku!
> A Tobię życzę abyś nigdy tego nie przeżył, lub używał lepszego systemu :-)

 Jedna duża partycja w systemie to ogromny błąd!!!! Im wiekszy dysk, tym
wiekszy
rozmiar klastra, a co z tym idzie: tracisz miejsce na dysku (slack), dla
partycji powyżej
4GB (FAT32), nawet plik 1 bajtowy zajmuje w rzeczywistości aż 8Kb !!! Nie
wiem
jak to leci dalej, ale przy bardzo dużych dyskach ten rozmiar rosnie do 64Kb
!!!
Jest to normalne, kazdy plik ma rozmiar, ktory jest wielokrotnością
najmniejszej jednostki
allokacji!!!
Wyobraź sobie taką sytuację: masz dysk 32Gb, system Ci się zawiesił,
uruchamia się
scandisk i czekasz pare minut aż skończy, przy kilku dyskach będą skanowane
tylko te
partycje, które były używane pare minut przed zawieszeniem systemu!
Poza tym, jeżeli na jednej partycji trzymasz windows, to będzie ją trzeba
cześciej
defragmentować niż inne!

Aby pozbyć się problemy ze zmianami dysków, instaluj programy pod WIN na
partycję C,
ona nigdy sie nie zmieni(chyba, że nie załadujesz z niej systemu)! Ja mam 2
partycje po 4GB,
Jednostkę allokacji mam na obu partycjach 4Kb. Na C mam Windows i programy w
nim
pracujące, na D mam gierki, filmy i inne programy. Często wpada do mnie
jakiś kumpel z
dyskiem, mimo że mój D staje się E, nic nie przeszkadza to w pracy na moim
komputerze.
Co innego by było, gdybym miał windows na D, wtedy załadowałby się Windows z
jego
dysku!

Jeszcze raz odradzam tworzenie dużych

    pozdrowienia! (ps. także dla tych co mają jedną wielką partycję)