Re: nagrywarka - czy dobra?

Autor: Pszemol (Pszemol_at_PolBox.com)
Data: Tue 06 Jun 2000 - 16:38:06 MET DST

"Radoslaw Sokol" <rsokol_at_iname.com> wrote in message news:393CDCC5.2774E891_at_iname.com...
> Szybkość nie jest ważna. Nagrywarka potrzebuje najwyżej 1.5 MB/s,
> a nawet archaiczny Fast Narrow SCSI 2 ma 10 MB/s.

Otóż to. Szybkość tu nie ma znaczenia...

> Niekoniecznie.

A kiedy jeszcze? (pomijając zajmowanie miejsca na kablu)

> Choćby takie, że jeżeli w trakcie nagrywania przywiesi mi się
> CD-ROM wiszący na tym samym kanale IDE co nagrywarka, to płytka
> idzie do kosza, bo wisi cały kanał. A jak nagrywarka jest SCSI,
> to sobie spokojnie nagrywa dalej.

Z czego skoro CD-ROM padł? I dlaczego miałby paść? Zdarza Ci się to?
Mi sie nigdy jeszcze nie zdarzyło, że CD-ROM się "przywiesi"...

> Przesadzasz. Można dużo nagrywać nie piracąc. 50 płytek na miesiąc
> to dużo, ale jeszcze jestem w stanie sobie tyle wyobrazić (choć
> rzeczywiście typowe nagrywanie w domu to kilka, kilkanaście na
> miesiąc).

Kilkanaście na miesiąc do zastosowań domowych to bardzo dużo...
To jeden dysk co dwa dni? Co chcesz w domu tak często nagrywać?

50 na miesiąc jest niemożliwe do uzyskania w domu jeśli wykluczymy
piracenie. A do biura nie kupuje się sprzętu tymi kategoriami co
kieruje się nasz kolega. Przyznaj, że miałem uzasadnione powody
mieć podejrzenia :-)

> a) Mam 1 HDD (na jednym kanale i nie mam zamiaru mu dokładać nic
> na ten kanał)

A czemu nie? Pytałem się o IDE i nikt nie odpisał...
Może się wypowiesz pod artykułem news:8hc59p.3vudaef.1_at_pszemol.net
na ten temat?

> i 2 CD-ROMy (na drugim kanale). Gdzie mam jeszcze
> wpiąć nagrywarkę?

Zastąp nią jeden z CD-ROMów - oba potrzebujesz?
Sprezentuj wolniejszy swojemu koledze, który nie ma CD-ROMa.
Zrobisz mu radochę na urodziny...

> b) Nagrywarka SCSI jest w cenie porównywalnej z IDE. Dochodzi

Jest droższa - co tu dużo mówić.

> jedynie koszt kontrolera, ale można kupić całkiem dobry (np.
> Tekram PCI) już za 50 zł.

Również można kupić dodatkowy kontroler IDE w podobnej cenie :-)

> Memorexy lubią padać.

Jak padnie to go oddam do sklepu.

> W sumie nagrywarka tej klasy po 15 miesiącach
> często pada całkowicie.

Po pietnastu miesiącach nagrywania po 50 płytek na miesiąc?
Nie dziwię się... To nie jest nagrywarka do zastosowań pro.
Dioda laserowa ma określony czas życia - gdy nagrywarka
chodzi non-stop to rzeczywiście może jej starczyć pary na rok.
To sprzęt typowo domowy, a taki ma zupełnie inny cykl pracy.

Ja nagrałem sobie kilka mixów muzycznych (CDDA) i na razie
nie mam pomysłów co bym tu mógł jeszcze nagrać... A piratem
nie jestem, więc gier na CD nie kopiuję. Moja nagrywarka
powinna mieć u mnie długie i bardzo leniwe życie... :-)

A po roku, dwóch to kto tu jeszcze będzie interesował się
wypalarkami CD - nie kupujecie chyba peceta na cale życie?
Za rok dwa w tej cenie będzie pewnie można kupić wypalarkę
do DVD lub jeszcze czegoś innego, o czym nam się dziś nie śni.
Nie przepłacajcie niepotrzebnie za rzeczy, ktorych żywot
i tak nie będzie trwał wiecznie... Taka jest moja dewiza :-)