S.M.A.R.T for Hard Disk

Autor: sofu (sofu_at_kki.net.pl)
Data: Wed 24 May 2000 - 11:21:46 MET DST

Szanowni Spece od kompow!
Mam w biosie taka pozycje - S.M.A.R.T for Hard Disk
jezeli ustawie na DISABLED to pokazuje sie komunikat przy starcie komputera:
Ultra DMA Mode-2, S.M.A.R.T Capable but Disabled
(zdolny ale uniemozliwiony - doslowne tlumaczenie)
po przestawieniu opcji na ENABLED pojawia sie komunikat :
Ultra DMA Mode-2, S.M.A.R.T Capable and Status OK
 Standardowo bios to wylancza, czyli ustawia na Disabled.
Sprawdzilem obie mozliwosci i nie zauwazylem roznicy w pracy komputera.
Mam w zwiazku z tym pytanie od czego jest to ustawienie w biosie
(mnie kojarzy sie to z jakas pamiecia) oraz czy jak to ustawic,
aby bylo najlepiej dla pracy komputera (szybkosc, zawieszanie sie).
Dodam, ze moja plyta obsluguje dyski tylko do UDMA-33.

Druga sprawa to, ze dosc czesto pojawiaja mi sie dwie ikony glosnika na
belce w prawym bocznym rogu ekranu. Nie dzieje sie tak zawsze, ale bardzo
czesto.
Zabiera to niepotrzebnie miejsce, a sluzy do tego samego - obslugi nastawow
audio.
Czy ktos wie dla czego tak sie dzieje i jak spowodowac aby zawsze
wyswietlala sie tylko jedna zolta ikona glosnika.

pozdrawiam

--
Janusz sofu_at_kki.net.pl