Re: S.M.A.R.T for Hard Disk

Autor: tomto (tomto_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 24 May 2000 - 12:23:22 MET DST

> Mam w biosie taka pozycje - S.M.A.R.T for Hard Disk
> jezeli ustawie na DISABLED to pokazuje sie komunikat przy starcie
komputera:
> Ultra DMA Mode-2, S.M.A.R.T Capable but Disabled
> (zdolny ale uniemozliwiony - doslowne tlumaczenie)
> po przestawieniu opcji na ENABLED pojawia sie komunikat :
> Ultra DMA Mode-2, S.M.A.R.T Capable and Status OK
> Standardowo bios to wylancza, czyli ustawia na Disabled.
> Sprawdzilem obie mozliwosci i nie zauwazylem roznicy w pracy komputera.
> Mam w zwiazku z tym pytanie od czego jest to ustawienie w biosie
> [...]

Ustaw na ENABLE, a jak Ci sie dysk zacznie psuc to bedziesz wiedzial do
czego to sluzy.
Ja mialem na ENABLE i dzieki temu, ze napisal mi ze dysk zaczyna sie psuc
zrzucilem dane inny i ich nie stracilem. A dysk mi wymienili jak oddalem do
naprawy z wydrukim z komputera:
SMART ENABLED Status BAD.

--
Pozdr.