Re: S.M.A.R.T for Hard Disk

Autor: Frag (mcfrag_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 24 May 2000 - 13:24:10 MET DST

sofu <sofu_at_kki.net.pl> napisał:
> [...]
> (zdolny ale uniemozliwiony - doslowne tlumaczenie)
> po przestawieniu opcji na ENABLED pojawia sie komunikat :
> Ultra DMA Mode-2, S.M.A.R.T Capable and Status OK
> Standardowo bios to wylancza, czyli ustawia na Disabled.
> Sprawdzilem obie mozliwosci i nie zauwazylem roznicy w pracy komputera.
> Mam w zwiazku z tym pytanie od czego jest to ustawienie w biosie
> (mnie kojarzy sie to z jakas pamiecia) oraz czy jak to ustawic,
> aby bylo najlepiej dla pracy komputera (szybkosc, zawieszanie sie).
> Dodam, ze moja plyta obsluguje dyski tylko do UDMA-33.

SMART - czyt. jakoś tak (pi * drzwi)

Smart Monitoring And Reporting Tool - funkcja monitorowania stanu
dysku. Nie ma raczej wpływu na szybkość, ale warto chyba wiedzieć
kiedy twój twardy zaczyna kaszleć. Czyż nie? Radzę włączyć.

> Druga sprawa to, ze dosc czesto pojawiaja mi sie dwie ikony glosnika na
> belce w prawym bocznym rogu ekranu. Nie dzieje sie tak zawsze, ale bardzo
> czesto.
> Zabiera to niepotrzebnie miejsce, a sluzy do tego samego - obslugi
nastawow
> audio.
> Czy ktos wie dla czego tak sie dzieje i jak spowodowac aby zawsze
> wyswietlala sie tylko jedna zolta ikona glosnika.

A to jest wewnętrzna wtopa windows. dwa razy ładowany jest przy starcie
zasobnik systemowy (systray).

Rada: Start => Uruchom => msconfig.exe => Autostart
tam odznacz albo Zasobnik systemowy albo Systray i zresetuj.
Powinno pomóc.

===frag===