Re: Szyfrowanie dysku... -czy aby warto?

Autor: Pawel Boguszewski (pmbogusz_at_1234free.net.pl)
Data: Tue 23 May 2000 - 17:16:20 MET DST

--DonPawello-- wrote:

> Czołem.
> Tak się składa że mam przed sobą program do zabezpieczania
> danych przed nieuprawnionym dostępem o nazwie PC/DACS dla
> Windows. Ciekawi mnie czy jest możliwe obejście

cut

> Jeśli ktoś ma jakieś przemyślenia lub doświadczenia w tej
> kwestii to proszę o poradę.

Osobiscie używam PGPDisc z PGP 6.0.1. Tworzysz plik, ktory jest
montowany jako kolejny naped. Dane sa szyfrowane w locie, na Pentium
200MMX spowalnialo to transmisje z takiego "dysku" okolo 5-15%.
Algorytm szyfrowania jest "mocny" - szczególy znajdziesz w bogatej
dokumentacji do programu. Można szyfrowac na haslo lub na klucze PGP.
Jeżeli to jest tak samo bezpieczne jak szyfrowanie poczty, to przy
odpowiednio dlugim hasle bedziesz mial porzadne zabezpeczenie.

W dzialaniu bardzo wygodny - moze udawac dowolną litere dysku, przy
resecie komputera zamyka sie sam bez problemu. Używam juz dluzszy czas i
nie zdazyly mi sie zadne przypadki utarty danych. I jest za darmo.

--
Pozdrowionka
  Pawel Boguszewski