Re: Szyfrowanie dysku... -czy aby warto?

Autor: Karol Grela (grela_at_technologist.com)
Data: Wed 24 May 2000 - 14:56:02 MET DST

Pawel Boguszewski <pmbogusz_at_1234free.net.pl> wrote:

> Osobiscie używam PGPDisc z PGP 6.0.1. Tworzysz plik, ktory jest
> montowany jako kolejny naped. Dane sa szyfrowane w locie, na Pentium
> 200MMX spowalnialo to transmisje z takiego "dysku" okolo 5-15%.
> Algorytm szyfrowania jest "mocny" - szczególy znajdziesz w bogatej
> dokumentacji do programu. Można szyfrowac na haslo lub na klucze PGP.
> Jeżeli to jest tak samo bezpieczne jak szyfrowanie poczty, to przy
> odpowiednio dlugim hasle bedziesz mial porzadne zabezpeczenie.

> W dzialaniu bardzo wygodny - moze udawac dowolną litere dysku, przy
                               ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

> resecie komputera zamyka sie sam bez problemu. Używam juz dluzszy czas i
> nie zdazyly mi sie zadne przypadki utarty danych. I jest za darmo.

A jak ten dysk widać potem w Windows? Moze jako dysk sieciowy? Pytam,
bo akurat szyfrowanie mi na plaster (jest prostsze loop-device) ale
_bardzo_ szkukam jakiegoś programu, ktory montowalby jakis katalog z
dysku lokalnego, tak aby Windows widzialy go jako dysk sieciowy...

Pozdrawiam,

--
   /   \ grela_at_technologist.com    http://zinc.ichf.edu.pl/~grela/
  /~~~~~ *current address* Max-Planck-Institut für Kohlenforschung
 (______ D-45470 Mülheim a.d. Ruhr, Germany. FAX: +49-208-306-2980