Re: Instalacja Linuxa ?

Autor: Artur Gawryszczak (gawrysz_at_antares.astrouw.edu.pl)
Data: Tue 23 May 2000 - 17:12:39 MET DST

Piotr P. wrote:

> Użytkownik Łabędź <labedzkim_at_poczta.onet.pl> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:392a756f_at_news.vogel.pl...
>
> 1.2 GB to trochę za mało jak na Windowsa i Linuxa. Pełna instalacja Linuxa
> ze wszystkimi komponentami zajmuje około 1.1GB. Poza tym okienkowe nakładki
> typu GNOME potrzebują troche lepszej konfiguracji (SVGA 8MB i szybszy
> procesor). Co prawda uruchomi Ci się, ale będzie trzeba poczekać.

Inna rzecz ze _wszystkie_ komponenty raczej nie beda potrzebne (BTW co
to znaczy _wszystkie_ komponenty w przypadku Linuxa ? :) ). U mnie /usr
zajmuje ok 500MB, reszta znaczne mniej, no i oczywiscie potrzebne jest
miejsce na home. Z tych 500MB pewnie by sie dalo jeszcze troche wykroic,
gdyby chciec. GNOME nie jest niezbedny. Sa inne/mniejsze/szybsze/...
window managery. Nie wiem na ile sie da okroic SuSE, ale jak sie nie da
lub bedzie trudno ponizej 500, to moze lepiej zmienic dystrybucje.
Na dysku trzeba zrobic partycje ext2 - tyle, ile trzeba, Linux Swap
30-60MB - zalezy jak duze programy chcesz odpalac, reszta FAT16/32 na
Winde - pod linuxem latwo do niej zrobic dostep i mozna na niej prawie
wszystko robic.
Warto miec jakis Partition Magic, lub cos podobnego do mieszania z
partycjami bez utraty danych (ostatnio np. powiekszalem partycje ext2
kosztem FAT, zeby miec duuuzo miejsca na kompilacje gcc).

Pozdrawiam.

--
	Artur Gawryszczak
	gawrysz_at_antares.astrouw.edu.pl