Re: # Chcę wyemigrować z Polski na stałe #

Autor: Błażej Cieliński (blazej7_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 15 May 2000 - 22:31:47 MET DST

Ogolna refleksja : latwo jest uciekac z tonacego statku, trudniej probowac
go ratowac. Kazdy ma prawo wybrac swoja wlasna droge, ale dla mnie czlowiek,
ktory ucieka z wlasnego kraju, to poprostu ZDRAJCA.
Rownie latwo jest siedziec z zalozonymi rekami tam za oceanem i najezdzac na
Polske ile wlezie. A moze skoro macie tyle $$$, to przyjedzcie robic tu
drugie USA, panowie Obywatele Swiata! Moze zamiast narzekac, robcie cos. Od
mowienia jak jest zle, lepiej nie bedzie. Przyznaje, wspaniale nie jest, ale
apeluje do wiecznych malkontentow : zamilknijcie. I tak nie pomozecie, wiec
chociaz nie przeszkadzajcie.
Patriotyzm, hmmm, jak wszystkie inne tradycyjne wartosci - rodzina, religia,
ojczyzna, itp. itd. jest obecnie wysmiewany. To dobrze, ze sa jeszcze ludzie
dla ktorych one sie licza.
W tonie wypowiedzi niektorych osob wyczuwam oportunizm i konformizm.
PS. Prezydent podpisal nowa ordynacje wyborcza, ktora pozwala glosowac
Polakom mieszkajacym za granica w wyborach. Widze, ze to blad. Z gory
przepraszam wszystkich patriotycznie nastawionych Polakow poza granicami,
ale wydaje mi sie wielu "za oceanem" zatracilo poczucie polskosci i nie
zasluguja na prawo wybierania szefa panstwa.