Re: Jak przełożyć dysk z RedHatem na drugi kabelek

Autor: Pszemol (Pszemol_at_PolBox.com)
Data: Thu 11 May 2000 - 08:30:38 MET DST

<jaro_at_polcard.com.pl> w artykule news:8fdil5$ad4$1_at_post.polcard.com.pl pisze...
> Możesz zabootować z dyskietki (zresztą polecam JAKIKOLWIEK bootdisk ze slacka) ...
> w parametrach lilo dajesz root=/dev/hdb5
>
> Ale potem I TAK musisz przeedytować /etc/fstab-a - w pliku tym jest opis, gdzie
> są montowane partycje; np:
>
> /dev/hda1 / ext2 defaults 1 1
> /dev/hda2 swap swap defaults 0 0
>
> zamieniasz /dev/hd* na właściwe, potem lilo (jeśli używasz) - czyli zmiana w
> /etc/lilo.conf i reboot

Aby lilo poznało zmiany dokonane w lilo.conf muszę uruchomić po edycji
program lilo z parametrem -r /mnt/hdb (zakładając, że zabootowałem
rescue z dyskietki i podmontowałem partycję linuksową pod /mnt/hdb).
Czy podobnie muszę postąpić z /etc/fstab'em? Czy wystarczy podmiana
w pliku czy muszę uruchomić jakiś program który sobie te zmiany czyta?

p.s. Gdzie dokładnie mógłbym sobie poczytać o funkcjach poszczególnych
katalogów w systemie plików linuxa? Wiem co to bin lub dev... Chcę
dowiedzieć się do czego służy np. proc, etc, od czego np. są te skróty itp.