Re: Jak przełożyć dysk z RedHatem na drugi kabelek IDE?

Autor: jaro_at_polcard.com.pl
Data: Thu 11 May 2000 - 08:06:29 MET DST

In pl.comp.os.linux Pszemol <Pszemol_at_polbox.com> wrote:

> A nie mogę go zbutować z dyskietki? Nie chce mi się przepinać kabli...
> Spróbuję to zrobić z boot-flopa. Lilo.conf już kiedyś konfigurowałem,
> ale /etc/fstaba jeszcze nigdy... za co to bydle jest odpowiedzialne?

Możesz zabootować z dyskietki (zresztą polecam JAKIKOLWIEK bootdisk ze slacka) ...
w parametrach lilo dajesz root=/dev/hdb5

Ale potem I TAK musisz przeedytować /etc/fstab-a - w pliku tym jest opis, gdzie
są montowane partycje; np:

/dev/hda1 / ext2 defaults 1 1
/dev/hda2 swap swap defaults 0 0

zamieniasz /dev/hd* na właściwe, potem lilo (jeśli używasz) - czyli zmiana w
/etc/lilo.conf i reboot

Powodzenia

--
Jarosław Bekas