Re: Jak przełożyć dysk z RedHatem na drugi kabelek IDE?

Autor: Filip Ozimek (filip_at_zamoyski.edu.pl)
Data: Thu 11 May 2000 - 09:48:42 MET DST

In pl.comp.pecet Pszemol <Pszemol_at_polbox.com> wrote:

> Aby lilo poznało zmiany dokonane w lilo.conf muszę uruchomić po edycji
> program lilo z parametrem -r /mnt/hdb (zakładając, że zabootowałem
> rescue z dyskietki i podmontowałem partycję linuksową pod /mnt/hdb).
> Czy podobnie muszę postąpić z /etc/fstab'em? Czy wystarczy podmiana
> w pliku czy muszę uruchomić jakiś program który sobie te zmiany czyta?

Robisz tak: bierzesz dysk startowy od Slackware (albo inny), startujesz z
dyskietki, jak sie pokaze LILO:, to wpisujes "root=/dev/hdb5 init=/bin/bash"
(chyba, za aktualnie masz inny root); jak sie pokaze prompt bash'a, to
piszesz: "mount -o rw,remount /", potem edytujesz recznie /etc/fstab
(np. vi; wiesz jak wyedytowac fstab? Pierwsza kolumna oznacza "co" a druga
"gdzie"; musisz zmienic stary root na nowy (to ta pozaycja w pierwszej
kolumnie), zapisac i wyjsc.). Jak zmienisz /etc/fstab to potem edytujesz
/etc/lilo.conf (trzeba zmienic aktualnemu image parametr root na odpowiedni
root); jak to zrobisz, to piszesz "mount -o ro,remount /" i rebootujesz.
Jasne?

--
            Filip Ozimek, filip_at_zamoyski.edu.pl
   \ | /