Re: Koniec Microsoftu, koniec pewnej epoki ?

Autor: Arkadiusz Danilecki (szopen_at_aurora.put.poznan.pl)
Data: Wed 10 May 2000 - 21:02:15 MET DST

Usunalem crossposta z wgpw czy czegso tam, ale nie wiem czy reszta
ma isc na pecet.pl czy programming..

In article <39197810.90217677_at_ichf.edu.pl>, Karol Michalak wrote:
[cut]
A.D:
>Niestety nie wiem gdzie tego szukać. Osobiście czytałem to w gazecie
[cut]

        Ok poczekam.

>Tak też uważam. Zdziwiło mnie jedynie, że masz jakieś problemy w
>linuksowym slrn. Dla mnie jest ok jeżeli posty wysyłane są we właściwym
>kodowaniu i nie "gwałcą" moich ogonków.

        Hm.. powiedz mi czy moje posty sa wlasciwie kodowame?
ostatnio mielismy na aurorze mala awarie i nie pamietam czy odtworzylem
wszystkie pliki konfiguracyjne..
 set use_mime=1 set mime_charset=ISO-8859-2 jesli dobrze pamietam.. huh
zaraz sprawdze jak skoncze pisac post :)

>Nie gadaj :-). Ja przez ostatnie pół(ponad) roku pracowałem tak pod
>windows. Dopiero niedawno nabyłem jakąś kolorową 15-kę. Pracować to się
>da swobodnie, ale pograć to już jakby mniej.

        Moja domowa maszyna ma kolorki, ale 8 godzin dziennie siedze w pracy,
i sporo tez na uczelni... Poza tym w trybie tekstowym lepiej sie
pracuje na czarnobialym monitorze :)

>Tak... i znalazłem dokończenie owych zdań ;-))).
>"On 5 October 1991, Linus announced the first ``official'' version of
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
>Linux, version 0.02. At this point, Linus was able to run bash (the GNU
>Bourne Again Shell) and gcc (the GNU C compiler),
>[ i teraz zwracam uwagę na dalszy ciąg historii...]
>...but not very much else was working. Again, this was intended asa
>hacker's system. The primary focus was kernel development---none of the
>issues of user support, documentation, distribution, and so on had even
>been addressed.

W 1992 mozna chyba zakaldac ze dzialalo nieco wiecej :)

>Tak ma dwóch poważnych konkurentów. Linię NT i win95 :-). Reszta to
>jedynie ciekawostki. BeOS i FreeBSD również.

        ukh... :) uzywasz irca ? Mozesz zrobic cos dla mnie? Wejdz
na #freebsd, powtorz to i zarejestruj dla mnie wypowiedzi :))

>Czyli niewiele biorąc pod uwagę, że z Linuksem trudno żyć bez sieci a w
>Windows da się swobodnie.

        facet z linux.counter mowi, ze watpi by glosowalo wiecej
jak 10% uzytkownikow... i wnosi z tego kolo 20000 uzytkownikow.

>Niestety nie. Polski jest, wbrew temu co wiele osób sądzi, językiem
>bardzo ścisłym. Jest 1 podmiot i 1 orzeczenie, więc można rozumieć to
[cut]

ok.

>Raczej nie dobrej woli a umiejętności w dziedzinie programowania (Z tą
>zgodnością z POSIX różnych systemów bardzo różnie bywa). I to nie
>zawsze. Dajmy na to vi. Przecież nie masz go oryginalnego ani jakiejś
>mutacji a napisany od nowa edytor emulujący działanie vi. I tak było i
>jest z kupą programów.

        Wiekszosc poczatkowych uzytkownikow linuksa to byli
die-hard hackers :)

>Ilu rzeczy?

        Wszystkich potrzebnych :-) Jak czegos kod zrodlowy nie jest dostepny,
to nie jest to duzo warte (ze zacytuje klasyka :))

>Jakby miał takie zaplecze to by sam pisał OS na PC a nie zlecał to MS.

        Ok, powiedzmy tak - strony na temat OS/2 pisza fan.. fanowie,..
fani.. sympatycy OS/2 i na nich zazwyczaj wyglada to tak ze MS
zrzynal pomysly z OS/2 na kazdym kroku. Obraz jest przez to
dosc wykrzywiony, ale problem w tym ze fanatycy MS win zazwyczaj
nie pisza nic na temat os/2.

>Czyli sam przyznasz, że to raczej systemy - ciekawostki a nie fakty
>rynkowe?

Fakty rynkowe. BYly w sprzedazy, sprzedawaly sie, w swojej kategorii
nawet byly dosc popularne (moja zona pracowala przy SCO UNIXach w
jednej z firm ktora zaliczyla podczas kariery zawodowej)

Pozdrowienia

--
A.D.Danilecki "szopen"