Re: Koniec Microsoftu, koniec pewnej epoki ?

Autor: Karol Michalak (orient_at_ichf.edu.pl)
Data: Thu 11 May 2000 - 11:32:18 MET DST

Arkadiusz Danilecki wrote:

> Usunalem crossposta z wgpw czy czegso tam, ale nie wiem czy reszta
> ma isc na pecet.pl czy programming..
>
> In article <39197810.90217677_at_ichf.edu.pl>, Karol Michalak wrote:
> [cut]
> A.D:
> [cut]
>
> Ok poczekam.

Wyjaśnijmy sobie coś. PN nie zostały zniesione jako takie ale np
producenci przestali być zobowiązani do ich przestrzegania. Sam to
możesz zauważyć na półkach w sklepie. O ile kiedyś na każdym wyrobie
polskim był umieszczony znak PN to teraz jedynie na nielicznych. Nie
jest to wprawdzie jednoznacznie napisane, ale na stronie
http://www.pkn.pl/grafhome/xznak.htm widać zachęty (marketingowe :-)) do
posiadania tego znaku. Logicznym jest więc założenie, że nie jest
obowiązkowe skoro zachęcają a nie np. grożą "za niemanie" :-)))

Dodatkowo w ręce wpadł mi tekst następujący: "Pojawiła się też Polska
Norma uznająca tabelę ISO-8859-2.
Można by to uznać za szczęśliwe zakończenie, ale to jest jeszcze przed
nami. Zanim bowiem pojawiła się Polska Norma na polski rynek weszła
firma Microsoft ze swoim systemem Windows przynosząc nam przy okazji
swój własny system kodowania polskich liter WIN-1250." ze strony
http://www.ire.pw.edu.pl/siec/MAIL1.HTM . Tak więc nie ostał się Twoje
twierdzenie o tym, że MS powinien się dostosować do PN. Trudno się
dostosowywać do czegoś czego nie ma :-P.

> Hm.. powiedz mi czy moje posty sa wlasciwie kodowame?
> ostatnio mielismy na aurorze mala awarie i nie pamietam czy odtworzylem
> wszystkie pliki konfiguracyjne..

Ja widzę OK.

> set use_mime=1 set mime_charset=ISO-8859-2 jesli dobrze pamietam.. huh
> zaraz sprawdze jak skoncze pisac post :)

Nie musisz.

> Moja domowa maszyna ma kolorki, ale 8 godzin dziennie siedze w pracy,
> i sporo tez na uczelni... Poza tym w trybie tekstowym lepiej sie
> pracuje na czarnobialym monitorze :)

W jaki sposób? Przecież i tak masz czarno białe niezależnie od monitora.

> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
>
> W 1992 mozna chyba zakaldac ze dzialalo nieco wiecej :)

Ja nie zakładam. Albo jest albo nie. W tekście nic o tym nie ma.

> ukh... :) uzywasz irca ? Mozesz zrobic cos dla mnie? Wejdz
> na #freebsd, powtorz to i zarejestruj dla mnie wypowiedzi :))

Z fanatykami nie ma co gadać. Z góry wiem co powiedzą :-). Ale sam
powiedz. Co można powiedzieć o systemie w którym sterowników jest jak na
lekarstwo a programów tyle co kot napłakał?. BeOS też nie lepszy. A do
odtwarzania mpg potrzebuje dwuceleronowej płyty. ROTFL u mnie mpg chodzi
bez problemów na iP133. Multimedialny system. Posikać się można ze
śmiechu :-))))

> facet z linux.counter mowi, ze watpi by glosowalo wiecej
> jak 10% uzytkownikow... i wnosi z tego kolo 20000 uzytkownikow.

Tiaaa... Takie założenia to sobie może wsadzić...

> Wiekszosc poczatkowych uzytkownikow linuksa to byli
> die-hard hackers :)

Przyznaję Tobie rację. Żeby używać vim-a z własnej woli trzeba mieć
nieźle poprzestawiane. Ja odpalonego przez przypadek vima traktowałem
zawsze killall -9 vi :-PPP

> Wszystkich potrzebnych :-)

Jak ktoś ma niewielkie potrzeby... :-)

> Jak czegos kod zrodlowy nie jest dostepny,
> to nie jest to duzo warte (ze zacytuje klasyka :))

To tak wszystkie komercyjne UNIX-y, OS/2 itd itd. Ciekawy pogląd. :-)))

> Ok, powiedzmy tak - strony na temat OS/2 pisza fan.. fanowie,..
> fani.. sympatycy OS/2 i na nich zazwyczaj wyglada to tak ze MS
> zrzynal pomysly z OS/2 na kazdym kroku. Obraz jest przez to
> dosc wykrzywiony, ale problem w tym ze fanatycy MS win zazwyczaj
> nie pisza nic na temat os/2.

Gdyż niewiele znajdziesz osób które by się nie zetknęły w życiu z
Windows. Natomiast Warp jest rzadko spotykanym OS a w dodatku
komercyjnym (teraz kosztuje niewiele ale w przeszłości nieźle sobie go
wyceniali). Tak więc dla zabawy trudno zainstalować a spotkać nie ma
gdzie. W dodatku instalacja w obecnych czasach mija się z jakimkolwiek
celem. Programy z win 3.1 odeszły w przeszłość, własnych ma niewiele a
nowych prawie wcale. Tak więc powód jest jasny.

> Fakty rynkowe. BYly w sprzedazy, sprzedawaly sie, w swojej kategorii
> nawet byly dosc popularne (moja zona pracowala przy SCO UNIXach w
> jednej z firm ktora zaliczyla podczas kariery zawodowej)

Ale _w swojej_ kategorii. A więc w rozwiązaniach serwerowych a nie
"terminalowych".

Pozdrawiam

Karol