Odp: To co sie da podziel na dwa = Microsoft stereo

Autor: Adam Bukietyński (abukiet_at_ka.home.pl)
Data: Tue 09 May 2000 - 01:38:21 MET DST

Użytkownik Błażej Cieliński <blazej7_at_poczta.onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:39171e52_at_news.vogel.pl...
> Powiedz mi gdzie lezy blad w mojej logice. Jak mam Win95, to nie
zaplacilem
> ani grosza za IE 5, a wiec dostalem go za darmo.

Proszę bardzo zaraz Ci to wytlumacze.

1.
>Czy to znaczy, ze jesli ty zaczniesz cos produkowac, a ja dopiero wtedy,
>kiedy zobacze, ze to sie oplaca, to podasz mnie do sadu, bo "wszedlem ci w
>parade" - to jest zaprzeczenie jakiejkolwiek konkurencji.

Nie, nie znaczy. Pytanie jest retoryczne, a znalazlo sie w mojej polemice z
panem Konikiem Bujanym ktory napisal:

>Netscape sam się wykończył inwestując tam, gdzie nie miał szans.
Trzeba być niezdrowym na >umyśle, by robić konkurencję właścicielowi w
jego lokalu.

Z czego wynika ze MS opanowal juz rynek internetowy swoimi produktami, gdy
Netscape zaczal z nim konkurowac na tym polu.

Jak wiadomo bylo akurat na odwrot, MS poczatkowo nie mial udzialu w rynku
internetowym, i dopiero widzac sukcesy m. innymi Netscape przypuscil
kontratakk.
Kilka linijek dalej Konik Bujany jakby potwierdzil to piszac:

>A skąd ty wiesz, że poszły do piachu ? Może sprzedały swoje protokoły
ms i nawet się do tego >nie przyznają. Poza tym dla jakich innych
systemów te firmy oferowały swoje programy, co ? Może >tylko dlatego
zaistaniały na rynku, że ms początkowo bagatelizował zastosowania
internetowe ?

* Pan Konik Bujany pisze w Unicode,dlatego tak to wyglada.

Wiec kto kogo ?

2.
Nie tak dawno temu zamawiajac w knajpie setke wodki trzeba bylo tez zamowic
"zakąske", na przyklad jajko w sosie tatarskim, lub galaretke. Nazywa sie to
sprzedaz wiazana. Poniewaz wodka byla na kartki w ilosciach znacznie
mniejszych niz potrzeby, narod przyjmowal to z pokora, wypijal wodke,
zostawial jajko ktore nastepnie bylo sprzedane innemu klientowi ( a nawet
temu samemu jezeli zamowil druga wodke ). ( Potem Urban mogl sie chwalic ze
wstrasta spozycie deficytowych jajek co jest dowodem normalizacji ).
Tak samo jest z Win98 + IE - klasyczny przyklad sprzedazy wiazanej.
Linux + Netscape sa przykladem na rozdawanie wiazane.
Gdyby w tych nie tak dawnych czasach w knajpach dawano za darmo setke wodki
a do tego dodawano piwo,
Walesa moglby se skakac przez plot bez przerwy, a system i tak by nie upadl.
( Mozna to rowniez odniesc do MS ).

3.
Przyklad z samochodem i wycieraczkami jest - delikatnie mowiac zupelnie nie
trafiony.
Samochod bez kierunkowskazow nie jest samochodem ( jak wiadomo samochod to
pojazd majacy kierunkowskaz, pasy bezpieczenstwa, swiatla mijania itd .. ,
natomiast zdaje sie ze nie musi miec silnika i kol, albowiem nie slyszalem
aby ktos zaplacil mandat na przyklad za brak silnika w samochodzie)

Podam Ci inny przyklad , moim zdaniem lepszy. Firma samochodowa QQQ majaca
monopol na sprzedaz samochodow w na przyklad Arabii Saudyjskij " zupelnie
gratis" wszystke swoje auta wyposaza w klimatyzacje i dodatkowy komplet opon
zimowych. Oczywiscie Ty i ja cieszymy sie bardzo i chwalimy owa firme pod
niebiosa, natomiast moj brat blizniak mieszkajacy w Arabi Saudyjskiej klnie
jak szewc, glosno i dobitnie wyraza swoje niezadowolenie. czyzby byl
niezdrowy na umysle?? -przeciez dostal za darmo klimatyzacje i komplet opon
zimowych !!!!.

4.
Powiedz mi gdzie lezy blad w mojej logice. Jak mam Win95, to nie zaplacilem
ani grosza za IE 5, a wiec dostalem go za darmo.

Owszem tu sie zgadzam, ale ...
Milton Friedman (?) powiedzial kiedys: Jezeli zjadles obiad i nie zaplaciles
za niego, to nie znaczy wcale ze nie zaplacil za niego ktos inny.

5.
>I tu sie mylisz. Standard Oil podzielono w ten sposob, ze i Mobil i Exxon

 Jestes druga, po Billu Gatesie znana mi osoba ktora z taka stanowczoscia
twierdzi iz nie wyjdzie to nikomu na dobre, Wiekszosc fachowcow ma takie czy
inne watpliwosci, nie sa pewni, zastanawiaja sie, analizuja na wszystkie
mozliwe sposoby, przytaczaja argumenty za i przeciw.
Ja wyrazilem nadzieje ze byc moze wyjdzie ...,poniewaz nie wiem na pewno,
ale skoro Ty i Bill tak mowicie wie ja takze porzucilem wszelka nadzieje i
zaczne robic zapasy.
Nie wim tylko czy wystarczy 10 sztuk Windows 98 i 5 sztuk IE5, oraz po 3 MS
Office, MS Money .....

Pozdrowienia
A.B.

--