Re: SCSI Boot

Autor: Tomek Jaszowski (tjasz_at_tower.t16.ds.pwr.wroc.pl)
Data: Tue 09 May 2000 - 00:08:56 MET DST

trsr wrote:

> bez BIOS-u na kontrolerze bedzie Ci trudno zaboot-owac, ow BIOS wlasnie
> rozszerza mozliwosci tego na plycie glownej (bez niego nie zobaczysz dysku
> fizycznego SCSI przed kompletnym zaladowaniem systemu / etc). Pewnie do
> Twojego kontrolera jest dolozona dyskietka z dos-owymi driverami do
> kontrolera. Jedyne wyjscie to maly dysk eide, ktory te drivery zaladuje i
> uruchomi, oraz dodatkowy program, ktory w juz tak przygotowanej konfiguracji
> wczyta pierwszy sektor dysku SCSI i zabootuje z niego. Nie jest to taka
> prosta kwestia, bo nalezy "przemapowac" dyski w BIOS-ie, a w dodatku
> [...]

Dzieki za odpowiedz, ale chcialem zauwazyc ,ze opcja Boot Sequence:
SCSI,... powinna wlasnie umozliwiac botowanie dysku (tylko dysk twardy
ustawiony na ID 0) podpietego pod kontroler scsi nie posiadajacy biosu.
Oczywiscie nie ma wtedy takich wielkich mozliwosci jak przy uzyciu
kontrolera z biosem (tzn. mozliwosc botowania z dowolnego urzadzenia
podpietego do scsi) , ale zawsze.
Probowalem to zrobic na komputerze kolegi, w pracy i poszlo (ma
kontroler bez biosu i plyte Intel Lx (oryginalna ;) )), mysle, a nawet
jestem pewien, ze to wina mojego kontrolera (TEKRAM 315U), ale na razie
nie jestem tego w stanie sprawdzic. (Producent nie podaje na ten temat
dokladnych informacji, tzn informuje tylko, ze ten model nie posiada
Biosu)

                                TOmek