Re: SCSI Boot

Autor: trsr (trsr_at_ch.onet.pl)
Data: Mon 08 May 2000 - 15:27:30 MET DST

>Mam problem... mam plyte aOpen AX6BC, kontroler Tekram DC315U (bez
>biosu) oraz dysk Quantum ProDrive LPS540S (SCSI).
>Moj problem polega na
>tym, ze nie moge sie z niego zabotowac... w BIOSie ustawiam BOOT
>SEQUENCE: SCSI,A,C a mimo to botuje sie z C, jesli odlacze wszystkie

>napedy IDE to pojawia sie komunikat o bledzie (cos o bledzie dysku
>twardego)

    bez BIOS-u na kontrolerze bedzie Ci trudno zaboot-owac, ow BIOS wlasnie
rozszerza mozliwosci tego na plycie glownej (bez niego nie zobaczysz dysku
fizycznego SCSI przed kompletnym zaladowaniem systemu / etc). Pewnie do
Twojego kontrolera jest dolozona dyskietka z dos-owymi driverami do
kontrolera. Jedyne wyjscie to maly dysk eide, ktory te drivery zaladuje i
uruchomi, oraz dodatkowy program, ktory w juz tak przygotowanej konfiguracji
wczyta pierwszy sektor dysku SCSI i zabootuje z niego. Nie jest to taka
prosta kwestia, bo nalezy "przemapowac" dyski w BIOS-ie, a w dodatku
istnieje ryzyko, ze drivery scsi nie pozwola zabootowac dysku(zawiesza sie).
W sumie lepiej pojsc do sklepu/gieldy i kupic kontroler z BIOS-em
(zwlaszcza, ze uzywany PCI mozna juz kupic od 100zl)