Re: Wiadomo ze PC jest lepszy od Amigi i zkonczmy te glupie dyskusje

Autor: Marcin Witek (wit_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Fri 28 Apr 2000 - 17:54:24 MET DST


Izydor <izydorst_at_ikar.mps.com.pl> wrote:
: Dzisiaj większość gier to 3D. Pamiętaj, że mówimy o czasach świetności gier 2D.

  Jezeli chodzi Ci o porownywanie Amigi do PC'86 to sie zgadzam. Ale
wczesniej o PC pisales w czasie terazniejszym tak ze zakladalem ze chodzi
o dzisiejsze PCety.

: Teraz porównaj sobie czas pojawienia się Amigi 500 i karty G400, która w dalszym
: ciągu obsługuje tylko _jeden_ sprite. Zauważ, że gdyby było ich więcej, to
: możliwe byłyby kombinacje 128x64x16, 64x128x16, 64x64x32.

 A i owszem, ale sam piszesz ze dzisiaj gry to glownie 3D, tutaj sprite'y
przydaja sie zdecydowanie zadziej.

: Ja tu o pierwszym domowym modelu Amigi a Ty mi wyskakujesz z nowinkami dla PC.
: "Wait, wait we're the liders!"

  Jak napisalem wyzej: jezeli PC'86 to racja, tam hardware nie robilo w
zasadzie nic. W dzisiejszych PC sprawa wyglada zupelnie inaczej i nie ma
problemu z uzyskaniem plynnych scrollingow (a od tego sie zaczelo).

: Zgubiłeś wątek. Chodziło o to, że na PC nie synchronizuje się akcji gry z
: odświeżaniem obrazu (w sensie zmiany wyświetlanego) ani z odświeżaniem monitora
: (powrót plamki), Ty twierdziłeś przeciwnie. Większość gier nie synchronizuje
: zmiany obrazu z powrotem plamki i stąd to szarpanie.

  No przecie o tym wlasnie pisalem! Na PC sie _NIE_ synchronizuje akcji (i
wogole niczego) z plamka bo kazdy PC ma inne odswiezanie. Ty twierdziles ze
Amiga to mogla a PC nie moze. PC tez moze tylko sie nie stosuje z powodu
jak wyzej.

:>: AFAIR Blitter. W C128 są pierwociny - kopiowanie/wypełnianie fragmentów pamięci
:>: video.
:>
:> Nic z tego.
: Wysłać Ci specyfikację VDC i źródła sterownika konsoli?

  Czemu nie. Mialem C64 i tam tez sie bawilem z grafika i na pewno nie bylo
nic w stylu kopiowaine/wypelnianie. Na C128 byl drugi chip dla trybu 80x24
byc moze on rzeczywiscie potrafil cos wiecej, chetnie sobie zobacze.

Wit



To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 20:03:38 MET DST