Re: Wiadomo ze PC jest lepszy od Amigi i zkonczmy te glupie dyskusje

Autor: Izydor (izydorst_at_ikar.mps.com.pl)
Data: Fri 28 Apr 2000 - 00:38:39 MET DST

Aż tu nagle przychodzi Marcin Witek i mówi:
> Nie wiem skad te bzdury. Sam sie bawie w programowanie grafikii na PC i
> zareczam ze wszystkie dostepne dzisiaj karty maja blitter ktory kopiuje
                                 ^^^^^^^
Dzisiaj większość gier to 3D. Pamiętaj, że mówimy o czasach świetności gier 2D.

> A owszem na PC jest tylko jeden sprite (wskaznik myszki), co do liczby
> kolorow i rozmiaru to juz zalezy od karty, na G400 np moze miec rozmiar
> 64x64 i 16 kolorw. A wogole to na Amidze i tak czesciej grafika byla robiona
Teraz porównaj sobie czas pojawienia się Amigi 500 i karty G400, która w dalszym
ciągu obsługuje tylko _jeden_ sprite. Zauważ, że gdyby było ich więcej, to
możliwe byłyby kombinacje 128x64x16, 64x128x16, 64x64x32.

> na "bobach" czyli wpisywanych blitterem w ekran prostokatow z maska. Nowsze
> karty do PC posiadaja jeszcze cos takiego jak overlay ktory w zasadzie jest
> spritem o nieograniczonych rozmiarach (nie jest zmieniana zawartosc pamieci
> ekranu).
Ja tu o pierwszym domowym modelu Amigi a Ty mi wyskakujesz z nowinkami dla PC.
"Wait, wait we're the liders!"

> [...]
>:> synchronizowac to zmienia sie predkosc dzialania gierki).
>: Bzudra. Synchronizuje się wypluwanie grafiki na ekran, czyli w większości
>: przypadków tylko przenoszenie z bufora do pamięci karty lub przełączanie stron
>: graficznych na karcie. Cała reszta akcji gry nie musi być z tym
>: zsynchronizowana.
> Jezeli chcesz miec plynny scrolling to musi byc zsynchronizowany, inaczej
> bedziesz widzial szarpanie. Jezeli chcesz stworzyc calkowicie nowy obraz top
> oczywiscie musisz go przzeslac w calosci, jezeli chcesz tylko przesunac to
Zgubiłeś wątek. Chodziło o to, że na PC nie synchronizuje się akcji gry z
odświeżaniem obrazu (w sensie zmiany wyświetlanego) ani z odświeżaniem monitora
(powrót plamki), Ty twierdziłeś przeciwnie. Większość gier nie synchronizuje
zmiany obrazu z powrotem plamki i stąd to szarpanie.

>: AFAIR Blitter. W C128 są pierwociny - kopiowanie/wypełnianie fragmentów pamięci
>: video.
>
> Nic z tego.
Wysłać Ci specyfikację VDC i źródła sterownika konsoli?

Izydor

--
Najlepsza sygnatura to brak sygnatury.