Re: Wiadomo ze PC jest lepszy od Amigi i zkonczmy te glupie dyskusje

Autor: Izydor (izydorst_at_ikar.mps.com.pl)
Data: Sun 30 Apr 2000 - 15:33:20 MET DST

Aż tu nagle przychodzi Marcin Witek i mówi:
> Izydor <izydorst_at_ikar.mps.com.pl> wrote:
>: Dzisiaj większość gier to 3D. Pamiętaj, że mówimy o czasach świetności gier 2D.
> Jezeli chodzi Ci o porownywanie Amigi do PC'86 to sie zgadzam. Ale
> wczesniej o PC pisales w czasie terazniejszym tak ze zakladalem ze chodzi
> o dzisiejsze PCety.
Chodzi mi o PC sprzed czasów akceleratorów 3D, czyli również ponad 10 lat po
'86.

> A i owszem, ale sam piszesz ze dzisiaj gry to glownie 3D, tutaj sprite'y
> przydaja sie zdecydowanie zadziej.
Jak to rzadziej? A krzyżyk-celownik?

>: Zgubiłeś wątek. Chodziło o to, że na PC nie synchronizuje się akcji gry z
>: odświeżaniem obrazu (w sensie zmiany wyświetlanego) ani z odświeżaniem monitora
>: (powrót plamki), Ty twierdziłeś przeciwnie. Większość gier nie synchronizuje
>: zmiany obrazu z powrotem plamki i stąd to szarpanie.
> No przecie o tym wlasnie pisalem! Na PC sie _NIE_ synchronizuje akcji (i
> wogole niczego) z plamka bo kazdy PC ma inne odswiezanie. Ty twierdziles ze
> Amiga to mogla a PC nie moze. PC tez moze tylko sie nie stosuje z powodu
> jak wyzej.

Jeśli dobrze czytam 'jak wyżej' to chodzi Ci o to, że synchronizacja z plamką
spowodowałaby, że gry chodziłyby z różną prędkością na różnych ustawieniach
odświeżania. A to nieprawda. I o to mi cały czas chodzi. Synchronizacji nie
stosuje się, ponieważ AFAIR jest ona dosyć kłopotliwa (zdaje się, że nie
można użyć do tego przerwania z karty graficznej).

>: Wysłać Ci specyfikację VDC i źródła sterownika konsoli?
> Czemu nie. Mialem C64 i tam tez sie bawilem z grafika i na pewno nie bylo
> nic w stylu kopiowaine/wypelnianie. Na C128 byl drugi chip dla trybu 80x24
> byc moze on rzeczywiscie potrafil cos wiecej, chetnie sobie zobacze.

No to poszło. A do trybu 80x25 to on był tylko z nazwy. Bawiłem się różnymi
ustawieniami i miałem tryby znakowe od 1x1 do 100x70.

Izydor

--
Najlepsza sygnatura to brak sygnatury.