Re: Wiadomo ze PC jest lepszy od Amigi i zkonczmy te glupie dyskusje

Autor: Marcin Witek (wit_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Thu 27 Apr 2000 - 13:29:04 MET DST


Izydor <izydorst_at_ikar.mps.com.pl> wrote:
: Nie chodzi tylko o synchronizację. Na PC też można się synchronizować z powrotem
: plamki. Chodzi o to, że PC przy _płynnym_ scrollingu CPU musi przetwarzać obraz
: na całym przesuwanym kawałku. W Amidze i innych komputerach o których

  Nie wiem skad te bzdury. Sam sie bawie w programowanie grafikii na PC i
zareczam ze wszystkie dostepne dzisiaj karty maja blitter ktory kopiuje
rysuje linie, prostokaty a czasem cos wiecej calkowicie bez udzialu CPU i
zdecydowanie szybciej niz jakakolwiek Amiga (nie mowie o kartach dopalaczy
do Amigi bo o nich nic nie wiem).

: wspomniałeś robi to sprzęt. Do tej wyliczanki dodam jeszcze jeden element -
: sprite'y. Na PC jest to bardzo ograniczone i wykorzystywane jako wskaźnik myszy
: (o ile nie jest animowany i zbyt kolorowy). Dla Amig/C64 wyświetlanie tego typu
: obiektów nie stanowi żadnego obciążenia CPU.

  A owszem na PC jest tylko jeden sprite (wskaznik myszki), co do liczby
kolorow i rozmiaru to juz zalezy od karty, na G400 np moze miec rozmiar
64x64 i 16 kolorw. A wogole to na Amidze i tak czesciej grafika byla robiona
na "bobach" czyli wpisywanych blitterem w ekran prostokatow z maska. Nowsze
karty do PC posiadaja jeszcze cos takiego jak overlay ktory w zasadzie jest
spritem o nieograniczonych rozmiarach (nie jest zmieniana zawartosc pamieci
ekranu).

:> bo kazdy ma ustawione inaczej (dokladnie problem w tym ze jezeli chcemy
:> synchronizowac to zmienia sie predkosc dzialania gierki).
: Bzudra. Synchronizuje się wypluwanie grafiki na ekran, czyli w większości
: przypadków tylko przenoszenie z bufora do pamięci karty lub przełączanie stron
: graficznych na karcie. Cała reszta akcji gry nie musi być z tym
: zsynchronizowana.

  Jezeli chcesz miec plynny scrolling to musi byc zsynchronizowany, inaczej
bedziesz widzial szarpanie. Jezeli chcesz stworzyc calkowicie nowy obraz top
oczywiscie musisz go przzeslac w calosci, jezeli chcesz tylko przesunac to
robisz blit i jest super szybko.

: AFAIR Blitter. W C128 są pierwociny - kopiowanie/wypełnianie fragmentów pamięci
: video.

  Nic z tego.

: Te komputery też był w wersji NTSC.

 A co to zmienia.

  Wit



To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 20:03:26 MET DST