Re: Odp: Windows 2000; lepsze czy gorsze od 98?

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Tue 11 Apr 2000 - 08:58:11 MET DST

Hi,

On Tue, 11 Apr 2000 01:16:09 +0200, Vindex <vindex_at_post.pl> wrote:

>Tylko Twoim zdaniem

Hmm, ostatnimi czasy wydaje mi się, że ty tak z zasady się ze mną
kłócisz :)

>Podobnie jak jakakolwiek implementacja DirectX'a (ktory w NT jest juz
>od dawna jako HEL), OpenGL'a itp. Gdyby bylo tak jak mowisz to nie

Ale wiesz chyba, jak DirectX jest zaimplementowany w NT 4.0. DirectDraw
jest w połowie (tej bardziej newralgicznej dla stabilności) emulowany
poprzez GDI (niestety leżące w kernelu, ale coż na to poradzić),
DirectSound jest całkowicie emulowany w user mode, a Direct3D nie ma
w ogóle.

W Win2000 wszystkie te moduły pracują bez emulacji w kernelu. Any
comments?

A OpenGL w NT jest zaimplementowany w sporej części w user mode i
trudno sobie wyobrażać brak jego implementacji w systemie dla stacji
roboczych (w tym graficznych). A że można go wykorzystać również do
gier -- to tylko plus.

>Jasssssssne ... Ciekawe czemu zdecydowana wiekszosc gier na OpenGL'u
>dziala ... Bo chyba nie chcesz mi wmowic ze one automagicznie sa
>lepiej napisane niz pozostale?

Możliwe. Ale IMHO łatwiej jest doczekać się wyłożenia się DirectX
pracującego na poziomie kernela niż OpenGL oddzielonego mocno od
systemu.

>To rzeczywiscie straszny powod do chwaly. Zwlaszcza ze pod w2k mozesz
>zrobic dokladnie to samo pomijajac fakt ze masz jeszcze mozliwosc
>hibernacji. Bo ja akurat niespecjalnie przepadam za szumem wiatrakow w
>nocy ...

Ale w hibernacji komputer nie może w nocy nic robić. A mój przez
noc ściąga zawsze coś z Internetu albo obrabia jakiś plik wideo.
Co do szumu zaś -- wyciszyłem go tak, że praktycznie słychać w nocy
jedynie zupełnie nie przeszkadzający lekki świst dysku. Wiatraków
nie słychać.

>To po co w ogole wylaczasz komputer? Na mnie uptime nie robi
>najmniejszego wrazenia - wazne zeby system byl stabilny

Niestabilny system nie zrobi kilkudniowego uptime. A mój jest
stabilny.

--
Pozdrowienia,