Re: czas zakupów - doradźcie co kupić pod K6

Autor: ADA$ (adamur_at_box43.gnet.pl)
Data: Thu 06 Apr 2000 - 15:32:32 MET DST

Jacek Popławski napisał(a) w wiadomości: ...

>a co to ma być?

Tansza wersja Athlona na socket A.

>co z K6-2+ ?

Z tego co wiem maja byc tylko dla notebookow.

>wiem, ale ja potrzebuję przede wszystkim szybszego procesora, nie
obchodzą
>mnie bzdury w rodzaju "nie uruchomi pan na tym nowych gier i nowego
Office"

Nic takiego nie powiedzialem. Chodzi mi tylko o to, ze socket7 to malo
przyszlosciowe rozwiazanie bo AMD prawdopodobnie nie wypusci juz nic
powyzej K6-2 550. Tak wiec przy nastepnej zmainie procka znowu
bedziesz musial zmieniac plyte.

>też zauważyłem brak UDMA, a w czym jest lepszy ten Epox?

Glownie w tym, ze ma UDMA/66. Poza tym jest oparty na chpsecie MVP3
(Asus jest na ALI). Czy to wada czy zaleta to nie wiem. Ja mam plyte
na MVP3 i sprawuje sie dobrze.

>ALSA (pewie wiele ci to nie mówi :-) )

Jak mozesz to rzuc mi je na priv. Moj Gravis lezy w szafie od ponad
roku a chcialbym go jeszcze wskrzesic bo mam do niego sentyment ;)

>pisz na grupie, przecież kogoś innego też to może zainteresować...
>w cennikach ta płyta jest tańsza od ASUSa - dlaczego?

Prawie wszystko jest tansze od Asusa ;). FIC 503A ma najnowsza wersje
MVP3 oraz supersouth z MVP4 (obslugujacy m.in. UDMA/66 i wbudowany
dzwiek). Jest bezkonfliktowa, nie ma problemu z uruchomieniem TNT2 w
trybie AGP 2x co w wielu plytach SS7 sie nie udaje.

>aktualnie mam obudowę AT i nie widzę nic korzystnego w wymianie na
ATX
>(aczkolwiek nie widzę też wad - dla ASUSa chciałem to zrobić),

Ja tez zostalem przy AT.

>o podkręcaniu nie wiem nic - co to jest FSB?
Podkrecanie to temat gruba ksiazke. Czytaj grupe to sie wszystkiego
dowiesz.
FSB (Front Side Bus) to magistrala systemowa. Zwiekszenie
czestotliwosci
taktowania FSB daje przy K6-2 duze efekty poniewaz przyspieszona
zostaje
pamiec RAM oraz cache L2 znajdujaca sie na plycie.

>ile ma złącz poszczególnych typów? w czym poza UDMA jest lepsza?

1 AGP, 4 PCI, 1 AMR, 1 ISA

>ale co to ma do rzeczy?

Jezeli chcesz pograc to przy TNT2 musisz miec wiecej niz 64MB ramu
inaczej wiele gier bedzie skakac.

____

ADA$
adamur_at_box43.gnet.pl