Odp: Jak zaprogramowac BIOS

Autor: Seweryn Kolano (sewkol_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 15 Feb 2000 - 23:51:06 MET

Użytkownik nameless <nameless_at_friko6.onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9SAp4.9284$Q3.231499_at_news.tpnet.pl...
> Witam
> wlasnie poskladalem sobie stary komputer i pomyslalem wgram najnowszy
> istniejacy bios. wlazlem na strone producenta i sciagnalem bios wer 1.32
do
> GA 586 ATS niby wszystko sie zgadza niestety po przeprogramowaniu z
sukcesem
> zawartosci Flasha mam czarny ekran i zero reakcji ,nawet i zadnych beepow
> po wyciagnieciu grafiki , wyglada na smierc biosa.
> Czy ktos zna firme na terenie Krakowa ktora przywroci mi zawartosc
> poprzednia do kostki ( zgralem sobie do pliku ) ??
> [...]

Miałem coś podobnego
Spróbj tak (działa chyba tylko na Award):
1. Utworzyć dyskietkę startową + program do zapisu BIOS + stary bios
2. W autoexec'u uruchom program z wszystkimi opcjami (tak aby wszystko
zrobił sam - bez pytań) (u mnie były takie /sn /py /cc /cd /cp)
3. Włóż dyskietkę do stacji i uruchom komputer (ew. trzeba parę razy
powciskać mu enter).

Jeżeli ci się nie uda to nie szukaj firm (po co przepłacać), tylko znajdź
kogoś znajomego w jakimś technikum elektronicznym (gdyby to było w Rzeszowie
to mógłbym ci polecić jedno) i niech poprosi nauczyciela o zaprogramowanie
układu. Zazwyczaj na specjalnościach typu Systemy Komputerowe jest przedmiot
w stylu Pracownia Systemów Mikroprocesorowych - tam napewno mają
programatory.
A wtedy to już nie problem.