Re: skaner na scsi - jak to biega?

Autor: Adam (derwer_at_optimus.waw.pl)
Data: Tue 15 Feb 2000 - 03:21:16 MET

"Filip Ozimek" <filip_at_zamoyski.edu.pl> wrote in message

> AFAIK jeśli używa się kabla dostarczonego ze skanerem i
> skaner jest jedynym/ostatnim urządzeniem, to terminator nie jest
potrzebny.

> --
> Filip Ozimek, 2:480/33.56

Skaner nie może być jedynym urządzeniem, gdyż
kontroler SCSI _też_ jest urządzeniem.
Bez terminowania w szczególnych przypadkach jest
możliwość transmisji, jednak z bardzo dużą ilością
błędów.
Generalnie terminatory muszą być po obu stronach
łańcucha urządzeń SCSI. Zresztą wystarczy podstawowa
znajomość fizyki na poziomie szkoły średniej, aby
sobie obliczyć, co się dzieje z sygnałem w kablu.

Jeszcze do poprzednich postów:
nie zalecam kupowania "programowych" kontrolerów
SCSI - są one jeszcze bardziej złe niż SoftModemy,
drukarki GDI i tym podobne "wynalazki".

Dobry kontroler SCSI z własnym biosem powinien
obsłużyć - czasem po żmudnej konfiguracji

praktycznie każde urządzenie. Jednak z niektórymi
skanerami bywają kłopoty - zwłaszcza, gdy skaner
z kontrolerem kosztuje mniej od samego kontrolera.
To o czymś świadczy. Takich się wystrzegaj.

--
Pozdrawiam !
Adam.