Re: pamieci DIMM na plycie TX

Autor: Piotr Traczykowski (ptracz_at_ippt.gov.pl)
Data: Tue 08 Feb 2000 - 10:43:25 MET

> Witam,
>
> praktycznie sie nie znam na tym, wiec nie zabijajcie mnie od razu :-) ze
> zadaje takie pytanie.
>
> Mam na plycie (asus tx97-e) miedzy innymi 2 miejsca na dimmy, czy jesli
> zdecyduje sie na dimmy (teraz mam simmy) to czy musze zajac oba socket-y
> dimmow, czy moze byc pojedynczy dimm (jedna kosc) ?
>
> Poza tym - jakie sa rodzaje dimmow ? chodzi o magistrale, czy np dimmy 66
> Mhz moge puscic na 75 Mhz ?
> czy sa dimmy 75 Mhz ?
> czy mozna na jeden socket wstawic np dimma 32 mb, a na drugi np 64 , czy
> [...]
Czesc
Mialem takiego samego Asusa (miodzio plyta byla:-)) , po pierwsze to
wszystko jest opisane w instrukcji, ale jak nie masz to juz mowie, wystarczy
obsadzic jednego DIMM'a asus jest w stanie dzialac z DIMM'ami 100MHz
(podobno inne plyty troche sie wieszaja) ale zanim ostatecznie kupisz taka
kosc lepiej ja sprawdz, nie ma DIMM'ow 75MHz (100 albo 66) z tego co wiem
mozesz wsatawiac DIMM'y o roznych pojemnosciach NIE WOLNO JEDNAK W TYM SAMYM
CZASIE MIEC ZAJETYCH I GNIAZD DIMM I SIMM - SPALISZ DIMMY. Aha, lepiej
jednak jest nie mieszac DIMM'ow nawet o tych samych pojemnosciach ale
roznych producentow - moj asus sie buntowal jak mial 32 10ns i 32 7 ns reset
co minute wiec kupilem mu 64 7ns. Jakby cos jeszcze to wal na priva

Piotr Traczykowski