Re: Re: Maska szczelinowa i druty

Autor: Tałajczyk Piotr (piotrtal_at_xox.pl)
Data: Thu 03 Feb 2000 - 17:22:14 MET

[ Artur Sikora ] wrote:

>Dwie sprawy:
>Po pierwsze nie zawsze da sie pracowac z "odwroconymi kolorami".

dlatego GUI sobie reguluję odzielnie, a czytniki i reszta softu też
odzielnie - w ramach możliwości.
w tej chwili system mam poustawiany optymalnie. przyzwyczaiłem się do
tych kolorków i nie zamirzam ich zmieniać.

>Po drugie jezeli ustawisz wszystkie kolory na popielate (rozne odcienie)
>zmniejszajac kontrast miedzy nimi, to niestety wzrok (mozg) bedzie
>sie meczyl jeszcze bardziej.

ale czy ja pisałem, że wszystko poustawiam na popielate? ;)
oczywiście, że kolory trzeba dobrać najbardziej optymalnie dla oczu,
bo inaczej to nic nie będzie widać - vide magenta na czerwonym tle,
albo róż na pomarańczowym. ;))

>Jasne ze zbyt duzy kontrast jest niezdrowy ale za maly rowniez.
>Wszystko zalezy od oswietlenia w pomieszczeniu i wlasnego
>wzroku. Dokladnie takich ustawien, jak piszesz uzywam
>w ciemnym pokoju w nocy, bo wtedy, przy "dziennych" ustawieniach
>nie wytrzymalbym nawet minuty.
>W dzien natomiast wiekszy kontrast lepiej wplywa na zmeczenie moich oczu.
>Dlatego kupilem filtr za 700PLN, zeby mi ten kontrast poprawial.

też muszę sobie taki sprawić.
jak się plasuja ceny jeżeli chodzi o taki porządniejszy, ale w miarę
niedrogi? - taki, przy którym nie będe musiał podkręcać
kontrastu/jasności na monitorze po jego założeniu.

--
		pozdrowionka...
			Tałajczyk.Piotr................Cz-wa