Re: Re: Maska szczelinowa i druty

Autor: Artur Sikora (arts_at_cc.uni.torun.pl)
Data: Tue 01 Feb 2000 - 20:29:05 MET

Tałajczyk Piotr napisał(a) w wiadomości: ...

>nie właśnie to nie jest paranoja tylko zdrowe/ekonomiczne podejście do
sprawy.
>jak mam pisać jakiś dłuższy tekst na monitorze z ustawionym
>black&white (przy czym to white to jest tło - czyli 80% powierzchni ekranu)
>to od razu przestawiam to na popielate, żeby mi nie jarzyło w czachę.
>potem mogę juz pisać dłuższy czas, bez zmęczenia wzroku.
>
>w tej chwili czytnik mam ustawiony na czarne tło i kolorowe litery
>(oczka odpoczywają), pulpit z ciemną teksturą (oczka odpoczywają),
>klienta mejla podobnie jak czytnik newsów (odpoczytwają), kolory GUI
> [...]
Dwie sprawy:
Po pierwsze nie zawsze da sie pracowac z "odwroconymi kolorami".
Po drugie jezeli ustawisz wszystkie kolory na popielate (rozne odcienie)
zmniejszajac kontrast miedzy nimi, to niestety wzrok (mozg) bedzie
sie meczyl jeszcze bardziej.
Jasne ze zbyt duzy kontrast jest niezdrowy ale za maly rowniez.
Wszystko zalezy od oswietlenia w pomieszczeniu i wlasnego
wzroku. Dokladnie takich ustawien, jak piszesz uzywam
w ciemnym pokoju w nocy, bo wtedy, przy "dziennych" ustawieniach
nie wytrzymalbym nawet minuty.
W dzien natomiast wiekszy kontrast lepiej wplywa na zmeczenie moich oczu.
Dlatego kupilem filtr za 700PLN, zeby mi ten kontrast poprawial.

art