Re: Odp: 2 x celeron 400 - czy warto kupowac?

Autor: Lukasz Jaworski (ender_at_sol.put.poznan.pl)
Data: Wed 02 Feb 2000 - 15:52:51 MET

The Habu Xorph <habu_at_alpha.net.pl> wrote:
> Zeby wykorzystac 2 proce to po pierwsze system musi je obslugiwac (Win NT ,
> Win2000 Prof. , Linux , Unix BeOs , FreeBSD etc.) a po drugie programy musza
> byc pisane specjalnie pod systemy wieloprocesorowe np. 3D Studio MAX , Maya
> , SoftImage , LightWave , PhotoShop i wiekszosc profesjonalnych pakietow
> graficznych (szczegolnie 3D).

Tak, to wiem, dlatego mysle o win 2000 - o linuxie nie wspominam, bo pod tym
pracowalem na roznych kompach i wiem jak sie zachowuje na systemach
dwuprocesorowych.

> PovRAY raczej nie wykorzystuje 2 procow....

Owszem, nie wykorzystuje, gry takze nie. Ale ciekawi mnie jak to bedzie
chodzic. Podczas pracy w windows, procesor obsluguje system, ptrzykladowo:
jakas gre (albo povraya). W systemie dwuprocesorowym same programy
jednoprocesorowe nie beda chodzic szybciej. Ale sam system bedzie szybciej
lazil - co powinno podniesc komfort pracy. I wlasnie o to mi hodzi - czy
ktos mial stycznosc z czyms takim i czy warto w to inwestowac (plyta pod dwa
celerony jest minimalnie drozsza od plyt abita pod pii - roznica rzedu 100 -
150 pln).

Po za tym, interesuje mnie jak ta plyta sie sprawuje, gdy jest uzywana z
jednym procesorem, pod win98 (oprzez jakis czas lazilaby umnie w takiej
konfiguracji). Znajac produkty abita - sadze ze nie powinno byc zadnych
problemow.

Pozdrawiam
     Ender

IRC: Ender                                           IRL: Lukasz Jaworski
EMAIL: ender_at_rpg.pl                                  UIN: 46373966
             Uwazaj o co prosisz bo mozesz to dostac ...