Odp: Strony o AMD - po co?

Autor: The EaGle (theeagle_at_free.com.pl)
Data: Thu 13 Jan 2000 - 22:26:38 MET

> Komputery skladam samemu od podszewki razem z konfiguracja biosa i
> przeruznych systemow. Po doglebnym przestudiowaniu dziesiatek stron o AMD
> wlasnym doswiadczeniu u siebie z K6-2 400 na plycie MVP3 (max. 5.5x100)
moge
> stwierdzic, ze to szajs.
Kazdy idiota potrafi złozyc komputer to prostsze od LEGO bo inaczej
przewaznie podłączyc sie nie da. Cała trudnosc polega na jego POPRAWNYM
skonfigurowaniu. Ja uzywam od poczatku tzn od 386SX CPU Intela i teraz
zamierzam kupic Celerona a mam 233MMX ale o CPU AMD mam wywazone zdanie.
Chyle czoła przed inzynierami AMD ze udało im sie wprowadzic tak dobre
procesory jak K6-2,K6-3 czy wreszcie sławny Athlon. Gdybym miał wiecej kasy
to od razu pobiegł bym kupic Athlona ale az taka wydajnosc nie jest mi teraz
potrzebna.
    Natomiast wkuza mnie jak jakis baran wypisuje o AMD takie BZDURY!!!
    Czys ty kiedykolwiek miał do czynienia z Athlonem? Po co Athlon zwykłe
K6-III sa o wiele szybsze od Celeronów z tym samym zegarem. Moim zdaniem
problem polega na tym ze AMD nie produkuje do swoich CPU chipsetów bo takie
firmy jak VIA czy SIS nie zawsze wypuszczaja dopracowane produkty. Później
wychodzi ze przy VIA niektóre produkty NVidii nie spisuje sie najlepiej. AMD
powoduje ze mamy taki wyscig na rynku CPU jaki jest teraz a ceny leca w dół.
Jeszcze kilka lat temu Intel grzał sobie ustalona pozycje i zbijał duuuza
kase. Mam nadzieje ze czasy nieróbstwa skonczyły sie dla niego bezpowrotnie.
> I nie wmawiac mi tu, ze taki K6-3 rozwala Selera pod
> kazdym wzgledem a juz napewno pod wzgledem renderingu grafiki.
ROTFL
Jezeli chodzi o grafike i 3D to AMD K6 III 450 jest szybszy od Celerona
466MHz o jakies 10% jezeli chodzi o obliczenia z uzyciem kooprocesora to
przewage ma Celeron o jakies 15% jezeli chodzi o arkusz kalkulacyjny i
pakiet Office to przewaga jest znaczna po stronie AMD -25-30%. Wystarczy
sobie poczytac o budowie obu CPU aby wytłumaczyc sobie te róznice. Po za tym
AMD pracuje z 100Mhz FSB a Celeron 66 wiec tu juz CPU Intela ma powazna
strate. Przy porównaniu PII i K6-III juz wyniki sa bardziej wyrówanane ale
dopiero PIII jest podobnie szybki jak K6-III. :-)

> Ktos tam pisal abym sobie wiecej poczytal na ten temat - stary sam sobie
> lepiej poczytaj zanim wydasz kase na szajs. Poza tym nie ma rzeczy tanich
> dobrych.
Gosc dobrze ci napisał. On ma poparcie w testach a ty jednynie w swoich
durnych,błędnych spostrzezeniach.

--
Pozdrawiam