Odp: Jak uziemic komputer do p. Piaszczyńskiego?

Autor: Piaszczyński (piasz_at_priv1.onet.pl)
Data: Thu 13 Jan 2000 - 00:34:31 MET

Warunkiem dalszej naszej konwersacji powinno byc pytanie dlaczego nie ma
mego poprzedniego postu
???

Stosuje sie uziemienia:
- robocze
- ochronne
- odgromowe
- pomocnicze
Mowa tu będzie o uziemieniu ochronnym, jako ze obudowa PC-ta nie jest
normalnie pod napięciem.
Mają one zabezpieczać urządzenia przed możliwością wystąpienia napięć o
wartościach niebezpiecznych
dla ludzi między elementami metalowymi urządzeń a ziemią.
Rozważany przypadek dotyczył poprawnej pracy modemu, gdzie niewielkie
potencjały uniemozliwiają poprawną jego pracę ( w szczególnosci dotyczy to
"Zoltrixa" ) a uziemienie o rezystancji 20 Ohm
w zupełności to zapewnia, Rury CO tez są uziemione, aby się o tym przekonać
wystarczy przejść się do wymienników ciepła i zobaczyć. Te zazwyczaj są
blisko budynków mieszkalnych.
Co tyczy się Pana pytania o sposoby pomiaru uziemienia to tu odsyłam do
pierwszego lepszego poradnika dla elektryków ( ja uzyłem miernika IMU ).
Metoda "do kaloryfera" w warunkach gdy nie ma pod ręką nic innego jest
wystarczająca .

Łącze wyrazy szacunku dla przeciwników jak i zwolenników ,
oraz mam nadzieję ze ten post nie zostanie usunięty.
Krzysztof