Odp: AMD k6-2 czy taki dobry ?

Autor: Krzysztof Grad (annam_at_ulgo.koti.com.pl)
Data: Sun 02 Jan 2000 - 12:00:13 MET

Użytkownik Dentarg <dentarg_at_lublin.top.pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
napisał:XORtOD4N+aMMywlZKkrASJj4L9fo_at_4ax.com...
> Po tym zwisie oczyscilem procesor, z radiatora wywalilem "plaster
> przewodzacy cieplo", posmarowalem ladnie pasta silikonowa i zwisu od
> tej pory nie bylo, ale radiator jest tak goracy, ze dluzej jak 2 sek,
> nie mozna go dotknac .... nie wiem czy tak ma byc ?? Jest to na pewno
> 50 st. C, moze nawet wiecej, a radiator jest z serii "Lux" bardzo
> wysoki, choc moze wentylator moglby byc wydajniejszy. W kazdym rasie
> na p233_at_263 mial temp ok 30 st. C.

Z mojego nieweilkiego doswiadczenia (k6-2 350_at_400 przez pól roku) wiem ze
radiator powinien byc cieply, ale nie powinien parzyc. Moze wiatraczek jest
za slaby???

> Mialem pod reka jeszcze SysInfo ... mmx263 mial w nim wynik ok 69.
> AMD 108-112 ... wyki przyrost znaczny.

U mnie K6-2 350_at_400 dawal wyniki ok. 148. Z tym ze ja mialem plyte na MVP3
oraz SDramy.

> Odpalilem program do AMDka ... setk6 ... wlaczylem write allocate
> (cokolwiek to jest ;)), i wynik w SI wzrosl do 128 punktow ... czyli
> poprawe widza ... jednak Sanda pokazuje o 30% nizsze wyniki niz bez
> wlaczonej tej funckji ...... dziwne ........ ;(((((((
> Jednak quake1, pokazaj pewien (powyzej 10%) przyrost predkosci, wiec
> zostawilem to wlaczone ... mam stary bios, nie da sie wiec tego
> wlaczac z poziomu biosa ... zawsze w autoexecu laduje sie programik

zostaw wlaczone.

> Ostatnio licze troche SETI (moze znajde Aliena albo ET ?).
> W sumie upgrade procka byl robiony tez pod tym katem.
> Celek464 liczy pakiet w 9:30h pod win95, klient graficzny
> (wolniejszy).

?????? Dziewiec godzin i trzydziesci minut???? Jaka ty masz setie. U mnie
liczylo 37 godzin na celku 412 i 44 godziny na K6-2 400. Komputer bez
dodatkowego obciazenia.

> [...]
> serverze z malym priorytetem ...).
>
> Na k6-2 450 ... pierwsze 10% zostalo obliczone dosc szybko, z
> szybkosci wynikalo ze caly pakiet policzy sie w 14 godzin.
> WOW ... przyrost znaczny ... komputer stal sobie bezczynnie (tylko
> liczyl SETI) i okazalo sie ze liczy coraz wolniej ....... DZIWNE, po 5
> godzinach mial obliczone 21%, co oznacza ze calosc bedzie liczyc ponad
> 20h ;(((((. Procesor bym strasznie goracy (radiator), moze wiec sie
> przegrzewa i zwalnia ?? Nie wiem co o tym myslec ... czy ktos kto ma
> AMD k6-2 450 moze podac czas obliczania pakietu w SETI ???

<cut & waste>

> Na razie mam mieszane uczucia, niby procek 450 Mhz, ale nie pokazuje
> za bardzo pazurkow, wiem wiem .... plyta slabiutka, ram wolny, ale
> czemu wolniejszy o prawie 200Mhz intel mial podobne wyniki ? A w
> niektorych testach nawet lepsze ??
>
> Jak na razie nie zauwazylem problemow kompatybilnosci z tym
> procesorem, wszystko chodzi dobrze, zadnych zwisow ... raz widzialem
> bluescreeenofdeath w win98, ale to wtedy jak sie przegrzal procek.

Hmm. Niskiej wydajnosci twojego zestawu upatrywalbym w starej intelowskiej
plycie. Uklady TX maja juz dluga siwa brode, poza tym jest to chipset intela
z procesorem AMD. Nie jest to zbyt udane malzenstwo.

> Da sie jeszcze cos z tego wycisnac ?

Jezeli sie da to spróbuj podbic mnoznik, mozesz tez spróbowac 83Mhz, ale z
tym bym uwazal. Jezeli twoj radiator parzy w palce to najpierw trzeba
pomyslec o lepszym chlodzeniu.

Wiadomo ze wszystko zalezy od kasy, na twoim miejscu rozejrzalbym sie za
jakas plyta urzywana na MVP3. Za 200 pln powinienes kupic juz calkiem
porzadna. Prawie wszystkie plyty maja mozliwosc wlozenia simmów (najczesciej
dwóch) wiec nie musialbys narazie wymieniac pamieci.

> Czy taka temperatura nie szkodzi temu procesorowi ?? (Na razie boje
> sie zamknac obudowe).

Zamknieta obudowa poprawia cyrkulacje powietrza. Mysle ze nawet powinienes
ja zamknac. Mozesz tez pomyslec o dodatkowym wiatraku w obudowie.

> Ciekawe czy ktos przeczytal ten tekst w calosci ?? ;)))

Jeden sie znalazl :))

Pozdrawiam

--
Krzysztof Grad