Re: Czy dyskwalifikować kineskop Trinitron?

Autor: Robert Kowalski (robert.kowalski_at_lama.org.pl)
Data: Thu 30 Dec 1999 - 09:58:05 MET

Użytkownik Wojciech Glocko <wglocko_at_yahoo.com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:84doj0$h36$1_at_zeus.man.szczecin.pl...

> Ps. Dodatkowo maja fajna funkcje (nie wiem czy inne tez). Jak w okolicach
> monitora (okolo 1m) lezy moj telefon komorkowy to na sekunde przed
dostaniem
> sms lub przyjsciem rozmowy zaczyna mi drgac delikatnie obraz :-)) Zanim
> zadzowni telefon to ja juz mam go w rece.

Z tego akurat to bym się nie cieszył zbytnio ponieważ świadczy to o mocy
pola magnetycznego wytwarzanego przez GSM, które zakłóca pole magnetyczne
wytwarzane przez cewkę odchylającą kineskopu.
Jakbyś zobaczył co się dzieje z monitorem przed odebraniem telefonu
analogowego (Centertel) to byś nigdy takiego telefonu do głowy nie
przyłożył. Obraz przesuwa się o jakieś 6 cm w monitorze znajdującym się 1,5m
od mającego właśnie zadzwonić telefonu BENEFON. Dodatkowo im słabszy sygnał
centrali tym telefon wysyła silniejszy sygnał.

--
Pozdrówka
Funky