Odp: Odp: AMD K6-III a Celeron

Autor: Radosław Tatarczak (ratat_at_zrit.olsztyn.tpsa.pl)
Data: Thu 23 Dec 1999 - 22:05:04 MET

> > Witam szanownych aemdozercow;)))
>
> Witam inteldozerców ;-)))
Moja "milosc" do Intela jest ciagle podsycana "genialna" reklama, gdzie
probuje mi sie wmowic ze dzieki PIII bede mial szybszy Internet. No coz jaka
reklama taka firma;)))

> Około 200zł.
> Jakaś nie markowa płyta na BX to wydatek rzędu 350zł + procesor C333 za
> 200zł czyli razem wychodzi 550zł.
> Jeśli chodzi o AMD K6-2 to płyta na MP3 kosztuje jakieś 200zł i do tego
> procesor
> K6-2 350 za kolejne 200zł czyli 400zł.
> Czy różnica rzędu 150-250zł jest aż tak znaczna ?

Pohandlujmy, ja wymieniam 100 zl na k6-2 450 lub na K6-III 400 i kto teraz
bedzie mial szybciej?;) Bede powtarzal to z uporem maniaka - jedyna zaleta
Celerona jest to ze sie swietnie podkreca, co prawda porownujac "zegarowo"
Celek jest lepszy, ale gdy uwzglednimy roznice w cenie zestawow to czar
pryska. Chyba, ze (o czym nie wiem;) K6-III 400 jest wolniejsze od C333;)))

K6-2

> Naszybszy był by Celek z 64MB ramu :-)
> Ale fakt, że w takiej sytuacji lepszy wydaje się K6-2 i 96MB Ramu ale
> ceny ramu zminiły sie na tyle, że za różnice miedzy Celeronem a K6-2 można
> sobie co najwyżek kupić 16MB PC100.
Za roznice to ja moge sobie kupic zamiast M64 "pelnowymiarowa" TnT2. Zreszta
gdybym mial dzisiaj ponownie 1100 zl (te 100 zl uznajmy za rekompensate
zwyzki zielonych) to nadal bym kupil dobra plyte+K62 450+ 32 Mb ramu. I
znowu pytania co jest szybsze taki zestaw czy z Celkiem za ta sama kwote.

> K6-2
> Celerona;))))

> No gdybyś dokupił do tego Celrerona 32MB Ramu to na pewno był by to lepszy
> zakup od K6-2. Dopłacił byś te 200zł więcej a miał byś dużo lepszy sprzęt
do
> gier.
Duzo tj. ca 10% szybciej ??? Poza tym gdybym mial wtedy wiecej o te 200 zl
to bym sobie dokupil albo Velocity, albo 64 Sdram. Podaj mi jakos sume a ja
Ci obiecuje ze zloze za to szybszy zestaw z udzialem procesorow AMD. Mowie
tu o zestawie plyta, proc, ram, grafika. Ale nie przekraczaj tez 3 tys zl,
bo za tyle to ja biore Athlona i wtedy bede mogl z pelnym zadowoleniem
powiedziec Intel Outside !!! (moj "afekt" do tej firmy wynika jedynie z
faktu ze to monopolista:)))

> Ougulniając wolniejsze są zestawy K6-2 + karty wymagające szybkiego
> procesora.
> Do takich na pewno zaliczy się Martrox G400, TnT2, TnT2 Ulta a nawet V3.
> Przykładowo o ile do TnT2 w systemie opartym na Celeronie wystrarczyły
> 400Mhz
> o tyle aby TnT2 rozwiłeła skrzydła na AMD potrzeba było conajmniej K6-2
450
> czyli jak by nie było 50Mhz więcej od Intelowskiego odpowiednika.

Tu sie zgadzam ale my nie USA, jak ja slysze szybciej, to nie mysle o ile,
tylko za co ja mam to kupic.

> I co poza Q2 ?
> Pewnie, że zawsze lepiek mieć te pare FPS'ów więcej jednak ciężko 3DNow
> nazwać
> jakąś rewolucją niezbędną w każdym procesorze.

Tu musze niestety przyznac Tobie racje- i nic niestety:(((
Tyle ze w kazdym nowym procesorze juz jest (tylko ze jedni nazywaja to 3dNow
a inni SSE;))). Tego mi jednak szkoda, ze ten w miare sensowny pomysl nie
stal sie prawdziwym standardem, z drugiej strony dziwi mnie czemu Intel nie
potrafi wypromowac SSE, przeciez maja w historii wprowadzenie kilku
bezmyslnych standardow, a tego sensownego nie moga wypromowac?
Chyba, ze cala energie trwonia na psucie Koperka i szantazowanie ASUS-a i
ABIT-a;)))
Wesolych Swiat
R.T.