Odp: Odp: AMD K6-III a Celeron

Autor: PhoeniX (najbergg_at_kki.net.pl)
Data: Thu 23 Dec 1999 - 15:44:52 MET

> Witam szanownych aemdozercow;)))

Witam inteldozerców ;-)))

> Jak zawsze trafiles w sedno- ile musisz wydac wiecej na zestaw z Celkiem,
> aby byl szybszy od k6-2 ?

Około 200zł.
Jakaś nie markowa płyta na BX to wydatek rzędu 350zł + procesor C333 za
200zł czyli razem wychodzi 550zł.
Jeśli chodzi o AMD K6-2 to płyta na MP3 kosztuje jakieś 200zł i do tego
procesor
K6-2 350 za kolejne 200zł czyli 400zł.
Czy różnica rzędu 150-250zł jest aż tak znaczna ?

> Posluze sie wlasnym przykladem - w maju br mialem
> do wydania 1000 zl na upgrade sprzetu, chcialem miec dobra plyte dlatego
> mialem wybor miedzy AOpen AX59 a Asusem i Abitem z BX. Byl tylko jeden
> "niewielki" szkopul - wtedy Cel 333 + dobra plyta BX kosztowal ca 1000 zl,
> zakup K6-2 333 + AX59Pro pozwolil mi jeszcze na zakup 64 Mb Sdram PC100
> (bylo to jeszcze przed podwyzkami). Zatem mam pytanie co w moim przypadku
> bylo lepsze i szybsze :Celek z 32 Mb Ram (wczesniej zakupionego) czy K6-2
> 96 Mb Ram?;)

Naszybszy był by Celek z 64MB ramu :-)
Ale fakt, że w takiej sytuacji lepszy wydaje się K6-2 i 96MB Ramu ale
ceny ramu zminiły sie na tyle, że za różnice miedzy Celeronem a K6-2 można
sobie co najwyżek kupić 16MB PC100.

> Wtedy jedynie Celka ratowalo to ze mozna go bylo podkrecic, ale
> znowu musialbym doplacic (tzn kupic wersje BOX, lepsza i bardziej markowa
> pamiec, wyzszej jakosci dysk itp). Ale bez podkrecania, to moj zestaw z
K6-2
> nie byl na tyle wolniejszy, zeby uzasadnic cene zestawu z Celkiem wyzsza o
> 30%.
> Moze po prostu jestem za biedny zeby odczuc wspaniala szybkosc
Celerona;))))

No gdybyś dokupił do tego Celrerona 32MB Ramu to na pewno był by to lepszy
zakup od K6-2. Dopłacił byś te 200zł więcej a miał byś dużo lepszy sprzęt do
gier.

> Twoja znajomosc tematu cenie(cenilem?;)) wyzej, napisales to ale nie
> podajesz w jakim zestawie sa wolniejsze (tzn karty grafiki, wiesz
przecierz,
> ze V3 z SS7 jest szybsze niz TNT2 itp:),

Ougulniając wolniejsze są zestawy K6-2 + karty wymagające szybkiego
procesora.
Do takich na pewno zaliczy się Martrox G400, TnT2, TnT2 Ulta a nawet V3.
Przykładowo o ile do TnT2 w systemie opartym na Celeronie wystrarczyły
400Mhz
o tyle aby TnT2 rozwiłeła skrzydła na AMD potrzeba było conajmniej K6-2 450
czyli jak by nie było 50Mhz więcej od Intelowskiego odpowiednika.

> nie zapominasz rowniez przypadkiem
> o wsparciu 3dNow np w Q2?,

I co poza Q2 ?
Pewnie, że zawsze lepiek mieć te pare FPS'ów więcej jednak ciężko 3DNow
nazwać
jakąś rewolucją niezbędną w każdym procesorze.

> ktory jednak znacznie niweluje roznice predkosci.

Jednak nie na tyle znacznie aby wyprzedzić Celka bez 3DNow o tym samym
zegarze :-)
W grach oczywiście.

--
Pozdrawia