winmodem - dlaczego go nie widac

Autor: PiotrCF (PCF_at_who.net)
Data: Thu 23 Dec 1999 - 21:39:17 MET

Walczyłem dzisiaj z winmodeme zainstalowanym w komputerze
(nie moim) i nie wyszło.

Komputer pożyczyła sąsiadka od znajomego w celu poużywania
samego komputera i Internetu. Z bliżej nieustalonych
powodów nie miała skonfigurowanego łączenia z Siecią
i zostałem poproszony o konfigurację. Myślałem, że
chodzi tylko o ustawienie konta pocztowego (serwerów
SMTP i POP3), ale niestety...

Mimo, że podobno wspomniany znajomy używał tego komputera
(były zainstalowane Windows 98 i Office), to nie był widoczny CD-ROM,
nie działała karta dźwiękowa ani modem, a grafika była w trybie
VGA 640*480*16. (Komputer jest dosyć nowy, Celeron 400 ustawiony
na ponad 500, 64 MB RAM). Po zmarnowaniu godziny na naprawianie
tego w końcu zdecydowałem się zainstalować Windows od nowa.
Zainstalowało się wszystko poza modemem... Jest to modem
Acorp HSP 56000 z chipsetem Rockwell HSP (w Sieci doszukałem się
na stronie http://www.acorp.com.tw/driver/driver.htm czegoś podobnego
pod nazwą A-56PIM). Według instrukcji Windows powinien wykryć
modem, poprosić o dyskietkę, zainstalować sterownik itp.
Ale modem się nie wykrywa - ani automatycznie, ani "ręcznie".
Doinstalowanie ręczne sterowników nic nie daje - próba nawiązania
komunikacji kończy się informacją, że modem nie odpowiada.

Co może być przyczyną takiego zachowania? Znajomy utrzymuje
(przez telefon), że wszystko działało...

PF