Re: SCSI - jak to zrobic

Autor: Kyniu (kyniu_at_kki.net.pl)
Data: Sun 19 Dec 1999 - 15:03:56 MET

On Fri, 17 Dec 1999 18:00:18 GMT, "ANDRUT" <erwinek_at_friko6.onet.pl> wrote:

>oba razem nie wspolpracuja, wiem ze trzeba je zterminowac ale jak nie mam
>zielonego pojecia

Terminuje sie konce szyny. Szyna wewnetrzna i zewnetrzna to jedno, wiec
kontroler lezy niejako posrodku. Zatem calosc powinna wygladac tak.
1. Pierwszy dysk z wlaczona terminacja
2. Drugi dysk
3. Kontroler
4. Urzadzenie zewnetrzne z terminacja lub terminator wpiety do zlacza karty.

Wszystkie te problemy znikaja jesli twoj Adaptec (nie podales modelu) ma funkcje
pozwalajaca na automatyczna terminacje.

>czy dysk SCSI zawsze pracuje jako pierwszy ?

Wszystko zalezy od ustawienia ID danego dysku

>czy moga pracowac dyski SCSI ze zwyklymi dyskami ?

Oczywiscie.

>oba SCSI sa male wolalbym zeby bootowal sie z dysku IDE

To zalezy od ustawien BIOS'a plyty glownej - jesli wybierzesz C pojdzie z IDE,
jesli SCSI (badz EXT) to wywola BIOS kontrolera i wystartuje system z dysku tam
zaznaczonego jako bootujacy (zazwyczaj dysk z ID=0)

>jak obliczyc , sprawdzic, czy jego moc jest wystarczajaca?

Ciezko obliczyc bo zazwyczaj nikt nie podaje ile pradu zre plyta glowna, karta
SCSI, karta graficzna, .... jedynie na HDD, CD, DVD ... sa podawane tego typu
informacje.

>ostatnie pytanie moze tryfialne, czy monitor podpiety do zasilacza czerpie
>obciaza w jakikolwiek sposob zasilacz, czy jest to po prostu forma rozgalezienia pradu

Nie czerpie, a jedynie niszczy styki wlacznika w kompie, dlatego odradzam takie
polaczenia. Czesto zreszta jak byk pisze ze max. obciazenie gniazda wynosi 50 do
100W a 17" monitor kolorowy zre pare razy wiecej.

>dzieki za kazde info o SCSI, moze jakis opis na WWW, moze ktos ma z Was
>jakis dokument prosze o przeslanie

Wejdz na strone Adapteca i sciagnij sobie dokumantacje karty.

Kyniu

* | |/ / _ _ _ (_)_ _ WWW - wkrotce *
* | ' < || | ' \| | || | kyniu_at_kki.net.pl *
* |_|\_\_, |_||_|_|\_,_| kyniu_at_polbox.com *
* |__/ *