SCSI - jak to zrobic

Autor: ANDRUT (erwinek_at_priv6.onet.pl)
Data: Fri 17 Dec 1999 - 19:00:18 MET

Czesc, mam kotroler SCSI adapteka z 1996 roku oraz dwa dyski
SEAGATE ST31230N , MAXTOR 7345SR,

do tej pory uzywam 2 zwyklych dyskow IDE, ale skoro je mam chce je podlaczyc

nie mam zielonego pojecia jak to zrobic,

jak podlaczam jeden z nich, bios adapteka go wykrywa i zaczyna startowac z
niego
po uruchomieniu fdisk'a nie widzi pozostalych dyskow ,
jezeli podlaczam drugi tez dziala,

oba razem nie wspolpracuja, wiem ze trzeba je zterminowac ale jak nie mam
zielonego pojecia

czy dysk SCSI zawsze pracuje jako pierwszy ?
czy moga pracowac dyski SCSI ze zwyklymi dyskami ?
czy moga pracowac jako kolejny dysk ?
oba SCSI sa male wolalbym zeby bootowal sie z dysku IDE

pytanie z innej beczki moj zasilacz ma moc 230 wat

jak obliczyc , sprawdzic, czy jego moc jest wystarczajaca?

w komputerze mam 2 CD-ROM'y, teraz beda 4 dyski HDD 2 flopy, 2 wentylatory,
+wentylator od kieszeni, i proca,
karta radiowa, graficzna, SCSI, graficzna,

ostatnie pytanie moze tryfialne, czy monitor podpiety do zasilacza czerpie
obciaza w jakikolwiek sposob zasilacz,
czy jest to po prostu forma rozgalezienia pradu

dzieki za kazde info o SCSI, moze jakis opis na WWW, moze ktos ma z Was
jakis dokument prosze o przeslanie
na konto mroloTOWYWAL_at_mpsa.pl <--- TOWYWAL nalezy usunac,
pozdrawiam serdecznie