Re: -->> SCSI czy ATA4

Autor: Kyniu (kyniu_at_kki.net.pl)
Data: Sun 19 Dec 1999 - 15:03:54 MET

On Mon, 13 Dec 1999 01:08:36 GMT, pawkor_at_rudykot.pl (Pawel Korzybski) wrote:

>IMHO lepiej wiekszy DMA66 w domq mam FUJITSU MPE3170AT - smiga az milo
>w szkole w serverze Seagate 9.1GB SCSI (kontroler Initio9x<costam>) nie pamietam
>nie widze roznicy w predkosci

>ps. jesli chodzi o transfer (pod linux'em - hdparm -t) Seagate SCSI 12MB/sek,
>FUJITSU DMA66 17MB/sek

Wszystko zalezy od typu dysku. Bo jesli jako SCSI zalozymy przykladowo Seagate
Chetach - 10.000 RPM (tak wlasnie, dziesiec tysiecy obrotow) to mu nic nie
podskoczy. Jesli dodac do tego znikome obciazenie procka - co pozwala na ciagly
i nieprzerwany transfer danych - to zrozumiemy dlaczego np. studia graficzne
uzywaja SCSI. Z tego tez powodu nagrywarki SCSI sa w stanie pracowac poprawnie
nawet w malo wydajnych konfiguracjach, a nawet pozwalaja na rownolegla prace z
innymi programami (ja np. czytam sobie newsy gdy moja Yamaha pracuje), podczas
gdy podobne zabiegi przy nagrywarkach ATAPI koncza sie zazwyczaj przerwaniem
doplywu danych do nagrywarki i klapa ;-(

Ponadto SCSI w zastosowaniach sieciowych pozwala na budowanie macierzy, a takze
jako sprzet profesjonalny (stad tez roznica w cenie) jest zdecydowanie bardziej
niezawodne.

Kyniu
* | |/ / _ _ _ (_)_ _ WWW - wkrotce *
* | ' < || | ' \| | || | kyniu_at_kki.net.pl *
* |_|\_\_, |_||_|_|\_,_| kyniu_at_polbox.com *
* |__/ *