Re: Nagrywanie audio - test plytek

Autor: Adam Łuszczewski (wolf_at_farm.amwaw.edu.pl)
Data: Fri 17 Dec 1999 - 22:04:38 MET

On Thu, 16 Dec 1999 23:13:44 GMT, "Pawel Paluszynski"
<pawlak_at_worldcom.gda.pl> wrote:

>O kurde!!! Wy ciagle z tymi bitami. Jak tez kiedys bylem takim
>zapierdzialym teoretykiem, lecz kiedys kumpel wlaczyl mi taka plytke, gdzie
>poczatek nagrania byl bardzo cichy i stopniowo sie zglasnial. Ustawil
>glosnosc na polowe skali i faktycznie od czasu do czasu slychac bylo jakies
>trzaski. Po skopiowaniu tej plyty z dwukrotna predkoscia trzaski t enie
>wystepowaly. CD-ROMy maja duzo lepsza korekcje bledow, wiec dlatego po

Poprawka, plyty audio nie maja kodow kontrolnych do korekcji bledow,
wiec korekcja CD-ROMu nie ma nic do tego. To, ze CD-ROMy czytaja
wszystkie plyty, nawet te z trzaskami, wynika jedynie z ich lepszego
mechanizmu optycznego, niz w odtwarzaczach (odtwarzacze muzyki nie
musza odczytywac plyt z danymi i to z predkoscia np. 32x, a CD-ROMy to
robia)

>porownaniu myslisz "plyta identyczna co do bitu" ale dobre ucho uslyszy
>trzaski z takiej plyty. Nie twierdze, ze plyta po przegraniu ma szumy - bron
>Boze!
>Nie wiem czy widziales kiedys w powiekszeniu wglebienia z plyty tloczonej i
>nagrywanej. Sa one inne te z nagrywanej maja niereglarne ksztalty i niektore
>odtwarzacze CD dodaja wlasnie takie ciche "cykniecia"
>
>Pozdrawiam
>Pawel Paluszynski
>pawlak_at_worldcom.gda.pl

       Medical University of Warsaw
            Faculty of Pharmacy
Adam Łuszczewski <wolf_at_farm.amwaw.edu.pl>
UNI: 46518702 [ PGP key available ]

  "The family is everything."
                            Cosa Nostra