Re: HP610

Autor: Piotr Wrona (petcrow_at_priv5.onet.pl)
Data: Fri 17 Dec 1999 - 21:57:50 MET

On Mon, 13 Dec 1999 16:46:42 +0100, "Marcin" <markov_at_poczta.onet.pl>
wrote:

>Czy wymieniajac tusz (czarny) w HP610 moge zainstalowac wiekszy niz 20ml???
>Jak tak to jaki.......
>ten sam co do HP670?

Witam!

Najlepiej 40 ml /typ 51629A/, lecz można bez problemu napełniać
refilami InkTec lub innymi, które dawkuja atrament przez otworek
napowietrzający na dole kartridza. Inne systemy typu dziurka +
strzykawka, potem zaklejanie zazwyczaj NIE DZIAŁAJA!! (kilka z nich
testowalem.
Istnieje tez system firmy Esselte, gdzie montowany jest zewnetrzny
zbiornik z atramentem, a ten jest podawany przez elastyczna rurke do
owspomnianego otworu-kanaliku na spodzie kartridza. jednak zestaw ten,
choc starczy na 2 40 ml zbiorniki kosztuje AFAIR >120 zl - dosc drogo

Zdecydowania nie polecam zestawow Pelikana opartych na oryginalnych
kartridzach HP przystosowanych do specjalnych wewnetrznych zasobnikow
z atramentem tzw. Cliki montowanymi w zbiorniku. Po pierwsze b drogie
- 200 zl za przerobiony kartridz HP + 3 *18 ml cliki. Po drugie bardzo
zawodne - problemy z wydrukami w jakosci econo. Z obserwacji wydaje mi
sie ,ze za wolno splywa atrament z gabki w kliku do wnetrza kartridza
przez co kilka pierwszych wersow jest ok, pozniej "obraz zanika"

>Ile razy mozna dolewac zeby wydruki byly wmiare?

Teraz sprawa najistotniejsza. Kiedys juz pisalem nt zywotnosci
kartridzy HP. Zuzylem juz 5 oryginalnych czarnych zbiornikow HP, z
czego tylko 1 dotrwal do konca bez problewow - komunikatu o
nieprawidlowej instalacji i zaniku wydruku z niektorych, czasem
kilkunastu dysz. Niestety nie wiem czy jest to wina 2 feralnych
egzemplarzy HP 690 C, ktorych uzywam, czy tez jest to przypadlosc
wielu egzemplarzy tego modelu.
Prosze w tym miejscu o kontakt osoby ktore maja takie problemy.
Dotychczas nie bylo problemu ze zbiornikami kolorowymi czy foto.
Z tego wlasnie powodu moze sie zdarzyc, ze zakupiony zbiornik nie
bedzie sie nadawal do dwu,a nawet jednokrotnego powtornego napelnienia
o czym sie przekonalem ciezko wtapiajac w zestaw Pelikana, z ktorego
kartridz zepsul sie w polowie pierwszego clika.
Tak wiec imo warto kupowac albo 40 ml (140 zl) oryginalny /+
ewentualnie pozniejsza dolewka/, albo- duzo lepiej - 20 ml (90 -100zl)
i potem refil InkTeca (45 starter kit + 40ml) lub 57 za starter + 2x40
ml). na razie moj szosty zbiornik napelnilem juz 3 razy choc juz
wyskakuja komunikaty oz lej instalacji i 2-3 dysze nie drukuja.

Pozdrawiam
***** Piotr Wrona *****
e-mail: wrona_at_gd.onet.pl
ICQ: 13508995